"Ya, omma. Hun faham. Tapi, omma faham tak. Hun still muda, tolong-"
"Omma. Hun cakap Hun belum ada girlfriend. C'mon, omma. Hun baru 17, waktu-waktu macam ni lagi bagus kalau enjoy dan belajar."
"Omma. Faham-"
"Omma! Hello? Omma!" Lelaki itu berdecit sebelum melemparkan telefonnya ke sebelah. Geram betul dengan ibunya. Langsung tak memahami.Mata dipejamkan erat. Tangan kanannya diletakkan di atas dahi.
Baekhyun yang baru keluar dari bilik air memandang rakannya pelik. Sebelah tangannya mengelap rambut.
"Kau ni dah kenapa? Macam baru lepas diserang masalah dunia je,"
"Diamlah kau," Sehun berdecit. Baekhyun memandangnya menyampah sebelum berjalan ke arah cermin. Sikat dicapai dan rambut disikat.
"Cerita je lah..Sebelum ni kau cerita je semua benda kat aku," Baekhyun berpaling. Badan disandarkan di meja.
"Haihh.." Sehun mengeluh sebelum duduk bersila.
"Omma aku.." Baekhyun mengangguk sekilas tanda suruh menyambung.
"Dia suruh aku bawak balik girlfriend," Baekhyun tergelak kuat.
"Ehem. Sorry, sorry." Baekhyun berdehem seketika.
"Kenapa mak kau tiba-tiba je bawak balik girlfriend ni? Gila cliché!" Baekhyun sambung gelaknya. Sehun memandang lelaki itu menyampah.
Entah sama ada dia rasakan situasi itu memang kelakar ataupun Baekhyun memang jenis yang cepat terhibur.
"Woi, woi..Dah la tu. Ini yang aku malas nak bagitau ni," Sehun berdecit. Dia mengerling jam di dinding. 9.45. Tidur je lah. Daripada layan anak Pakcik Byun ni.
"Okay, okay. Alala..Nak merajuk pula," Baekhyun menarik selimut Sehun.
"Hish," Sehun berdecit.
"Sorry lah. Kau ni. Macam perempuan lagi. Dengar ni." Baekhyun bersila di atas katil single miliknya.
"Kau kan belum ada girlfriend. So, apa kata kau cari seseorang? Memang cliché, tapi ini saja apa yang aku boleh fikirkan." Sehun terdiam sebentar. Otaknya memproses kata-kata Baekhyun.
"Aku nak ajak siapa?" Ya, dia memang popular di sekolah. Tapi takkanlah dia nak pilih macam tu saja? Kena-kena perempuan tu jenis yang mengada macam dalam drama. Buat naya saja.
"Mana la aku nak tau.." Baekhyun mengangkat bahunya.
"Joohyun pun boleh sebenarnya," Sambungnya. Sehun memandang Baekhyun lama.
Joohyun?
----
Pagi-pagi lagi Joohyun dah sibuk dengan kerja-kerja papan kenyataan kelabnya. Itulah pasal, sepatutnya dia siapkan malam semalam. Tapi, bebal dengan Jimin punya pasal, sampai dia rasa malas nak buat semua benda semalam.
"Siap!" Dia tersenyum. Jam tangan dikerling. Baru pukul 7 tepat. Dia mengambil barang-barang itu dan keluar dari kelas. Niatnya nak lekatkan semua di papan, dan yeah. Siap!
"Joohyun." Dia memandang ke kirinya. Sehun dengan mukanya yang nampak sangat baru bangun tidur, beg disandang sebelah bahu dan tangan kirinya dimasukkan ke dalam poket.
Kalau perempuan lain yang nampak, sah mereka akan pengsan. Tapi, bukan Joohyun. Bukan buat masa sekarang. Dia terlalu sibuk untuk fikirkan itu.
"Awal harini? Selalunya awaklah yang antara paling lambat," Tangannya langsung tak lekang melekat di sana di sini.
"Kau nak perli eh?"
"Mana ada..It's a fact, Sehun." Tangan kirinya menekan bahagian yang digam supaya melekat dengan elok.
"Ish. Aku bangun awal sebab Kyungsoo ada perjumpaan kelab pagi-pagi buta ni. Dah dia kena awal, habis dia gegarkan satu rumah sebab nak suruh kitorang datang awal juga," Sehun mencebik. Joohyun ketawa halus. Dia menekan lagi satu bucu kertas sebelum menolak tingkap kaca yang menutup papan itu.
"Awak tak mandi ke macam mana, Sehun?" Dia bercekak pinggang sambil memandang lelaki itu.
"Kenapa?"
"Muka awak nampak sembab sangatlah," Tangannya naik membetulkan rambut Sehun. Lelaki itu sendiri yang kaku sekarang.
"Ya la..Gila ke? Kelas start pukul 8.30, pukul 7 dah pacak. Ngantuklah," Terus dia menguap. Joohyun tersenyum nipis. Dia memandang sekeliling. Dan matanya tertancap pada Chanyeol, Chen dan Baekhyun yang kebetulan lalu di situ.
"Korang." Mereka bertiga berhenti.
"Apa?"
"Boleh tolong bawak beg Sehun pergi kelas?" Mereka memandang Joohyun. Blur semuanya.
"Ala..Bawak ja.." Joohyun menarik beg Sehun dari bahunya dan terus menyerahkannya pada Chanyeol.
"Thanks!" Perempuan itu terus menarik Sehun dari situ.
"Dah kenapa tu?" Mereka bertiga masih lagi blank dengan keadaan sekeliling.
"Nak pergi date lah tu. Biarkan je la. Aku nak letak beg ni cepat-cepat. Entah budak tu bawak gunung ke apa dalam ni," Ketiga-tiga lelaki itu melangkah ke kelas mereka.
---
"Apa kita buat kat sini?" Sehun memandang Joohyun pelik. Entah kenapalah perempuan itu bawa dia ke atas bumbung sekolah pagi-pagi macam ni.
"Awak cakap awak mengantukkan? Tidurlah kat sini dulu. Kita ada sejam setengah lagi," Joohyun labuhkan punggung di atas lantai. Dia meletakkan beg yang di simpan barang-barang hiasan tadu di tepi.
"Tak sejuk ke? Hish."
"Tidur je lah. Nanti kalau awak tidur dalam kelas nanti saya kena point sekali," Joohyun berdecit.
"Fine." Lelaki itu duduk di tepi Joohyun. Mata dipejamkan.
"Duduk macam tu boleh ke?" Joohyun menarik bahu Sehun supaya kepala lelaki itu berada di atas ribanya.
"Tidur, jangan banyak tanya." Mulut Sehun terkatup semula.
---
"Joohyun." Joohyun berpaling. Baekhyun berlari ke arahnya.
"Apa?" Baekhyun meletakkan satu jari di bibir.
"Dengar ni," Lelaki itu memandang sekeliling.
"I bet Sehun hasn't tell you this."
"Benda apa?" Keliru juga Joohyun dengan situasi sekarang.
"Macam ni. Puan Oh nak jumpa girlfriend Sehun. Tapi.. Budak tu mana ada girlfriend," Joohyun mengangguk. Masih lagi tak dapat mengagak.
"So, saya harap awak boleh tolong dia." Joohyun mengangkat sebelah keningnya.
"Dengan cara?"
"Awak pura-pura je lah jadi girlfriend dia. Puan Oh nak jumpa hujung minggu ni. Kalau tunggu budak tu cakap, sampai tahun depan pun belum tentu dia akan buat," Joohyun memandang Baekhyun tak percaya.
"Awak gila ke? Macam mana nanti kalau mak dia tak suka saya? Kalau saya girlfriend betul dia, kut lah dia nak defend saya. Ini, buatnya mak dia maki saya, lepastu dia pun buat tak kisah. Nanti life saya jadi macam dalam drama." Baekhyun berdecit. Patutlah dia tak pernah ada teman wanita sebelum ni, perempuan memang suka buat prediction sendiri.
"Awak percaya saja. Saya yakin Puan Oh suka. Okay? Please, Hyun--Wuu, pelik pula panggil orang Hyun. Nama sendiri pun Hyun," Sempat lagi dia menyelitkan lawak bodohnya.
"Haihh..Nanti saya fikir,"
"Please tau. Bye!" Joohyun menggelengkan kepala sambil memandang Baekhyun yang sedang berlari ke arag kantin.
Pening kepalanya nak fikirkan.
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
Fiksi PenggemarKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...