Bab 3

204 3 0
                                    

"Eh,tak baik kau cakap macam tu.Cakaplah baik-baik" Farhana

"Garangnya akak cantik ni" Ryan

"Cubalah assalamualaikum ni hai" jeling Syuhaila

"Hehe,sorry.Assalamualaikum akak cantik" Rykal

   Syuhaila berjalan masuk ke dalam rumah dan menjeling kepada dua jejaka itu.

"Sorry lah Rykal n Ryan.Kawan saye tu memang macam tu"kata Farhana

"Takpe,ni yang best.Boleh sakat tiap hari,hahahhahahaha"Rykal berkata dan Ryan turut ketawa.

"hahahaha , okey lah saya nak masuk . bye assalamualaikum abang rykal and abang ryan "

"Waalaikumsalam" serentak dua jejaka itu menjawab.

    Farhana pun masuk ke dalam rumah dan mendekati Syuhaila yang sedang menonton TV."Poyo lah mamat tu" kata Syuhaila."Kau ni , tak baik tau ckp camtu dekat jiran kita tu.dahlah handsome sado lak tu" Farhana."Kau memang pantang nampak lelaki handsome terus nak jadikan suami"kata Syuhaila kepada Farhana."Hehe,sorry syu"Farhana memberikan senyum kambing kepada Syuhaila.

   Semasa ingin pergi kerja,Syuhaila menunggu Farhana di kereta.Biasalah,budak sorang tu.bersiap kalah puteri.Pergi kerja pun nak becantik bagai.Semasa menunggu Farhana bersiap,Syuhaila melihat bunga-bunga yang ditanamnya itu.Tiba-tiba satu suara menyapa Syuhaila.

    "Hai akak garang,hehe" Ryan
   
    "Ape akak garang? Aku ada nama okey" Syuhaila
 
    "Kalau macam tu bagitau lah nama" Ryan

    "Tak payah tau,tak penting" Syuhaila bercakap dan terus berjalan masuk ke dalam kereta dan disusuli Farhana yang telah siap . "Good morning , hana pegi keje dulu eh abang ryan n abang rykal" , "good morning , hana . kirimsalam kat org dlm kete tu, hehe" kata Rykal . Farhana hanya senyum dan mengangguk kepala selepas itu memasuki kereta.

    "Huh,garang betol lah minah tu" kata Ryan
 
    "Ni baru lah best jadikan isteri,dapat sakat dia biar dia marah.comel." Ryan

    Mereka berdua memenuhi halaman rumah itu dengan ketawa yang besar sebesar dunia.
           
                                               ***

    Semasa ingin balik ke rumah , Syuhaila mendapati tayar keretanya telah pancut.Ini memang sah kerja Zahid dan Haikal iaitu dua budak nakal yang sering menyakat syuhaila itu.  

"Memang sah keje budak dua orang tu , tunggu lah nasib korang dua . memang akuu kerja kan cukup-cukup" kata Syuhaila

Bersambung...

      

Jodoh Sebelah Pintu (Raihana Version)Where stories live. Discover now