Jimin dan Hyera merupakan pelajar di sekolah tinggi. Mereka berdua berkawan sangat lama dan akhirnya Hyera meluahkan perasaanya kepada Jimin bahawa dia menyukai Jimin.
Hyera: Hey, Jimin.. Erm.. Erm.. Boleh aku nak cakap sesuatu?
Jimin: Ha ya ya? Kau nak cakap apa? Cakap jelah...
Hyera: Aku... Aku suka kau!
Jimin: Oh really? Okay, aku suka kau juga.... So can we made up?
Hyera: Hah? Srsly? Aku aku...
Jimin: Shuh.. Now we no longer bestfriends, you're my girlfriend.
Sejak hari itu, mereka berdua menjadi pasangan bercinta. Tetapi sikap Jimin sentiasa membuat Hyera sakit hati. Jimin selalu keluar bersama perempuan lain dan bermesra dengan perempuan lain. Setiap kali Hyera melihat Jimin bersama yg lain, dia selalu menangis sendirian.
Tapi setiap hari, Jimin akan memberikan sebuah anak patung kepada Hyera. Sejak dari hari pertama mereka bercinta dan sehingga ke hari ini. Hyera hanya menyimpan semua anak patung itu di dalam biliknya. Dia juga tidak tahu mengapa Jimin memberikan dia anak patung setiap hari.
Pada waktu rehat~~~
Hyera dan rakan-rakannya menuju ke arah kantin sebaik sahaja loceng berbunyi. Hyera melihat sekeliling. Ada kelibat Jimin disitu. Dia memandang ke arah Jimin. Jimin memanggilnya untuk duduk bersama. Dia segera melangkahkan kaki ke arah Jimin.
Hyera hanya diam dan dingin. Masih lagi sakit hati dengan perangai Jimin yg tiada sudahnya. Jimin juga tidak bertanya apa-apa kepada Hyera. Dia sibuk bergurau senda dengan V, kawan baiknya.
Beberapa minit kemudian, seorang perempuan menghampiri mereka. Perempuan itu meletakkan tangannya di atas bahu Jimin. Hyera memandang ke arah Jimin, tapi Jimin langsung tidak menepis tangan perempuan tersebut.
Perempuan: Hey, what if nanti kita pergi tengok wayang?
Jimin: Oh, yes. Ofc la... So tunggu dekat depan loker I okay lepas balik nanti.
Hyera: But... Kita dah janji nak study sama-sama kan?
Jimin: Oh yes lupa pulak. Ala nanti-nantila eh kita study sama-sama. So nanti study la dulu keyh?
Hyera: But...
Perempuan: Eh you teman pergi jumpa Puan Soyoon boleh?
Jimin: Ofc.. Anything for you dear....Jimin dan perempuan itu terus berlalu pergi dari situ. Jimin hanya pergi meninggalkan Hyera disitu. Hyera cuba menahan air matanya daripada terkeluar. Dia segera berlari menuju ke arah rooftop.
Dia menjerit sekuat hati. Air matanya tak henti-henti mengalir. Hatinya sungguh sakit. Jimin memilih untuk bersama perempuan itu daripada dirinya. Berkecai hatinya.
Waktu balik~~~
Hyera orang yg terakhir keluar dari kelas. Dia berjalan lemah untuk pulang. Dia masih lagi geram dengan perbuatan Jimin tadi.
Hari ini dia pulang sendirian. Selalunya dia akan pulang bersama dengan Jimin tapi memandangkan Jimin ada janji temu bersama perempuan tadi, dia pulang sendirian. V yg baru sahaja keluar daripada kelasnya terlihat Hyera. Dia mempercepatkan langkahnya dan mengejar Hyera.
V: Hey, Hyera!
Hyera: Oh hi, V.
V: So, kau balik sorang ke ni?
YOU ARE READING
Cinta Tak Terucap [FF ONESHOOT] [JIMIN BTS]
FanfictionOneshoot ff Cinta Yg Tak Pernah Terungkap Oleh Kata-Kata Tapi Terungkap Dengan Hati Vote Please ^_^ Thanks a lot ^_^