Nak tanya
Kami membuat perkara yg sma setiap hari..krn hari debut kami semakin dkt..
'eh semua,korang taknak tukar fashion ke??'kata hyemin kpd adik2nya..'Aku on jerr..tak da masalah..lagipun aku nak warnakan rambut aku ni..boringlah tgk warna hitam je..'balas emily
Ahli yg lain cuma berkata ok tapi mesti ada sorang yg tak berkata n asyik main telefon..iaitu EXc..
'Ehh,c(ahli kumpulan aku cuma panggil aku c)..kenapa kau tak jwb??kata hirusha..'aku malas nak tukar warna rambut..aku syg sgt dgn warna rambut aku ni..menyerlah ok..warna purple merah..hahaha...'balas EXc..
'suka hati kau lah cccc.....'semua ahli ckp..last2 semua ketawa..
Van kami telah berhenti cun2 dpn saloon dan bersebelahan dgn kedai baju n tmpt mkn..kami terus masuk ke dlm kedai saloon dan terus mengambil tmpt ddk..hyemin,emily,hirusha and youxi mengambil tmpt utk mengubah suai warna rambut dan gaya rambut..sementara lama menunggu,gyul pergi ke kedai mkn sbb lapar(tapi sebenarnya gyul mmg suka mkn..😂)and EXc ..pergi mna lagi klau tak ke kedai baju..EXc suka beli baju sampai almari pun dah tak cukup..EXc pun masuk dan matanya membesar sambil mulutnya 'o'...
'Waahhhhh....oMG!!i really love it..aku nak ambil mna satu haa??'kata ku dlm keadaan pening..'ambil je lah'kata C kembali..
EXc mengambil beberapa helai baju yg tidak berlengan,baju yg mendedahkan dada sehingga nampak bahagian line breast and paling seksi baju yg transparent fit lengan sampai atas siku(pandai2 lah bayangkan)..selepas selesai bayar..C pun keluar dr kedai baju itu dan kembali masuk ke dlm saloon tadi..dilihat eonnie yg lain dah bertukar penampilan..aku terkejut +wow..tgk gyul yg kekeyangan membuatkan c ketawa..
'Eonnie,you're so beautiful..nonono..all of you eonnie..'kata C..semua tersenyun mcm kerak..hahaha..
Selepas selesai aktiviti kami tadi..kami pun pulang ke YG building utk practice..masuk saja building tersebut kami ternampak Ikon oppa..'Annyeonghaseyo oppa..'tunduk hormat dpn ikon..'nae..annyeonghaseyo SG'balas ikon oppa...ternampak dua manusia yg tersenyum senyum tak tahu kenapa..apabila ditanya..salah seorang itu berkata,'tak da apa2 lah antara kami berdua' kata seorang itu..mereka berdua hanya menjeling satu sma lain dgn senyuman seperti pasangan couple yg bahagia..
'Hari ni nak buat practice sampai mlm kah??'tanya leader SG iaitu hyemin..'taknak lah..aku ada perkara yg aku nak buat mlm ni..hrp eonnie bagilah..'kata hirusha.
'Attention please!!'kata hyemin..semua tertumpu dgn hyemin..
'kenapa Eonnie terjerit-jerit ni ??sakit telinga lah...aigoo'kata youxi
'Eonnie nak bagi cuti dgn kamu semua hari ni and conclusion nya,hari ni tak yah nak practice..eonnie pun boring buat benda yg sma..hahahaha...'kata hyemin kpd adik-adik tercintanya..
Semua gembira tak terkata..(bkn mkn je blh guna word ni)..C lihat hirusha sdg sibuk dgn telefonnya sejak eonnie hyemin kata cuti..
Exc pov,
Aku mesti jadi spy utk tahu apa sebenarnya eonnie hirusha ni sembunyikan..aku mesti tahu..end pov~Dgn langkah yg berani..C mengekori eonnienya dgn senyap2 tanpa diketahui oleh hirusha..ahli2 yg lain pergi pulang ke dorm utk berehat dan youxi and emily pergi shopping mall..kan tak lama lagi nak debut..tinggal 2 bln gik..
Selepas 11 jam C mengekori hirusha..mana tak nya..dr kol 10am-9pm..mcm tak de apa yg berlaku..hirusha cuma buat perkara yg biasa dibuat oleh C..
'Menyesalnya aku ikot eonnie ni..tak berfaedah langsung lah'mrh EXc sampai menghentakkan tgnnya ke stereng kereta..(tapi still juga ikot)..😒
Tiba2,C terkejut sbb hirusha akhirnya pergi ke tmpt yg mmg C tunggu utk menjadi spy..hirusha pergi ke tmpt yg gelap dan pastinya jln tersbut mmg jarang org nak jln..C parking kereta jauh sedikit dr hirusha sbb nak tgk apa yg dibuat oleh hirusha..C berjln sikit utk nampak lebih dkt..C bersembunyi d dlm semak.alangkah terkejutnya C apabila melihat lelaki itu sekali gus melihat perbuatan mereka..mereka sdg bercium seolah-olah dunia ni milik mereka semntara..
'Belum apa2 aku dah tgk benda mcm ni..aku baru je 18..belum lagi 20😭tak suci dah mata ni..'kata C dlm hati..apabila menyaksikan agenda tersebut..
Siapa lelaki tu ohh??mesti korang tertanya-tanya..ahli ikon mna satu dgn hirusha atau hirusha dgn lelaki yg lain ..kta sma2 tgk kat part3..jgn lupa vote..best tak??
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
My Life Is Hard!!(alert!!byuntae)
Fiksi PenggemarHai..ni ff sya yg pertama,jadi klau typo @ x best komen je k..klau best pun komen.. baru bersemangat nak tulis.. Heroin:EXc Hero:V(bts) Watak2 lain:Hanbin@B.i(ikon),Doojoon(beast),Irene(rv)..klau ada watak lain,ada lah sya bagitahu dlm ff ni..klau n...