"Anyeong,Nama sy Kim Mingyu.Harap semua boleh tunjuk ajar,"kata Mingyu lalu tunduk hormat di depan kelas.Budak perempuan pun apa lagi..Terjerit-jerit lah tengok muka Mingyu bak putera dari kayangan tu..
"Aish,nampaknya ada pesaing lah,Joshua,"kata Kai sinis.Joshua hanya memandang Kai dengan geram sambil tangannya men'spin'kan pen di tangan kanannya.
"Baiklah.Kamu boleh duduk di sebelah Hana.Dia yg berambut coklat berbelang merah,"Mingyu tunduk hormat dan berlalu ke meja di sebelah Hana.Joshua cuba untuk menyadung kaki Mingyu namun Mingyu perasan akan benda tersebut lalu sempat mengelak.
"Tak guna kau!!Kau belum kenal sapa aku..,"monolog Joshua dalam hati.Mingyu hanya tersenyum sinis memandang Joshua.
"Hai,Nama saya Mingyu.Selamat berkenalan,"kata Mingyu lalu duduk di sebelah Hana.Hana hanya tersenyum manis memandang Mingyu.Joshua pula dah lama berasap tengok dia org..Joshua menumbuk kuat mejanya.
"Joshua!!Get out from my class,"kata Mr.Ahn.Joshua dengan geram berdiri di luar kelas.Dia hanya mengetap kuat bibirnya.
*********
"Hana,tunggu,"panggil Joshua.Hana hanya berhenti lalu menjeling Joshua."Apa yg awk nak?,"tanya Hana geram.
"Nape baby nak marah-marah ni?Tak baik tau buat oppa camni,"kata Joshua,lembut."Stop it,Joshua.Saya geli dengan semua itu.Lgipun,bukannya kita pernah couple,"bidas Hana.Joshua hanya menahan geram di dalam hatinya.
"Kan haritu baby ckp kita couple kan?Tkkan baby dah lupa,"kata Joshua masih lembut."Joshua,that thing just exist in ur dream..Not in reality.Wake up,"kata Hana.Joshua mengetap bibirnya menahan geram.
"Hana,jom kita gi makan,"kata Jeonghan selaku penyelamat.Sebenarnya Jeonghan dah tau yg Joshua akan kacau Hana macam slalu.Jeonghan memegang tangan Hana lalu membawa Hana ke kantin.
"Gomawo,Jeonghannie,"ucap Hana."Cheonma.Lain kali,kalau si Joshua tu kacau..Panggil je Jeonghan..Nanti Jeonghan akan muncul macam superman..Shuu,"gurau Jeonghan.Hana hanya tergelak melihat telatah sepupunya itu.
"Yow bro,"seorang namja menegur Jeonghan.Jeonghan kelihatan amat gembira melihat namja tersebut.
"Mingyu!!!,"Jeonghan memeluk erat Mingyu.Hana hanya menjadi pemerhati."Weih,kau bila sampai sini?kelas mana?,"tanya Jeonghan.
"Aku baru je sampai Seoul.Aku sama kelas dengan Hana,"jawab Mingyu."Ouh..Hana,perkenalkan kawan rapat Jeonghan.Kim Mingyu yg terlebih tinggi dan perasan macho,"terang Jeonghan.
"Weyh,aku memang macho,k?kan Hana?,"tanya Mingyu lalu membuat muka comelnya.Hana hanya mengangguk perlahan.Muka Hana dah merona kemerahan.
"Eish,tak payah nak goda sepupu aku.Jomlah gi makan,"ajak Jeonghan.Mereka bertiga pun pergi ke kantin.
********
Sampai sini je dulu..Author dah ngantok..Bye readers..*menguap*
[29/08/2016,12:18 a.m]
YOU ARE READING
My Stupid Love
FanfictionKim Mingyu[Mingyu] Hong Jisoo[Joshua] Gong Hana[Hana] Lain-lain watak.... Jeonghan SVT Amber F(X) Bora SISTAR Jin BTS