Hoofdstuk 3.

25 0 0
                                    

vandaag is het mijn eerste schooldag in groep 2. ik heb net vakantie gehad. ik zie heel erg op tegen vandaag. ik zit weer met de zelfde mensen in de klas, en met de nieuwe groep 1. ik weet dat dit jaar niet heel anders word, maar dit jaar ga ik leren schrijven. eigenlijk alleen maar lettertjes. als ik de klas in kom, en mijn stoeltje pak, wil ik gaan zitten. maar de stoel word onder me weg getrokken. ik moet huilen want het doet heel veel pijn. maar als je juf komt doe ik alsof er niks aan de hand is en ga ik snel zitten. net als vorig jaar gaan we vertellen wat we in de vakantie hebben gedaan, en alweer heb ik niks gedaan. als we naar huis mogen, ben ik de laatste die weg gaat. iedereen duwt me aan de kant als we onze jas gaan pakken. als ik buiten sta, ren ik naar mama. mama vraagt hoe het was op school, en ik zeg dat het wel leuk was. dat was het natuurlijk niet, maar dat hoeft mama niet te weten. thuis ga ik eten en daarna buiten spelen. lekker in de zandbak met een emmertje en schepje. als ik naar huis ga omdat ik moet eten, kom ik met mijn emmertje, maar niet met mijn schepje, die is afgepakt door kinderen op de speeltuin. mama vraagt waar mijn schepje is en ik zeg dat ik dat niet weet. na het eten ga ik weer even buiten spelen. als ik thuis kom ga ik slapen. morgen weer naar school..

Nobody knows my secret.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu