perempuan//

527 16 2
                                    

Aku menutup pintu perlahan-lahan. Bersama plastik yang berisi nasi goreng di tangan.

Ailin sibuk dengan fon di tangan. Kadang-kadang gelak sendirian. Kadang kadang senyum.

"Kau buat ape tu. Tak letih ke senyum sorang sorang?" Aku menyoal dengan muka bekerut.

Ailin dengan muka toya nya menjeling. Jeling pon still nampak manis. Aduyaii.

"Taknak ke nasik ni. Aku makan sampai habis ehh." Aku memprovoke Ailin.

Ailin dengan makanan, buddies takkan terpisah. Tapi badan masih hot macam tu jugak.

Taste aku takdelah jenis thick macam si Nicky Minaj tu. She's kind of skinny but still have curve here and there.

Dengan terkocoh- kocoh Ailin bingkas menuju ke meja makan. "Nak lah. Lama aku tunggu kau tahu."

Aku menahan gelak melihat muncung dia. Aduhai. Nak gigit gigit je bibir tu.

"Sabarlah sayang. Ramai orang kat kedai." Aku mengusap pipi Ailin perlahan-lahan, cuba memujuk.

Dia menepis tangan aku "Siapa sayang kau?" sebelum mengambil plastik di tangan dan berlalu ke dapur.

Aku mengeluh perlahan. Dingin.

Hmm. Tak macam dulu.

....

Fokusku agak terganggu apabila wangian Lux Ailin menusuk hidung. Ailin agak manja pada malam ni. Dia elok melabuhkan badannya di ribaku.

Sesekali bibirnya mendarat di pipi aku. Sesekali dia mengigit manja telingaku.

Her sexy full lips right on my ears. Kau rase? Giler nafsu tak naik.

Aku suka. Bukan tak suka. Tapi pelik. Moodnya selalu je berubah. Jika dulu, kena tahan waktu dia period. Sekarang tiap masa kena jafmga perkataan. Takut si Puteri ni mengamuk bertukar jadi Hulk. Mood dia sometimes okey, tapi oftennya tak.

Aku memperlahankan suara di televisyen.
"Nak ape sayang?"

Ailin mula bermain-main dengan butang bajuku. Aku meneguk air liur.

Desis nafasnya terasa di leher sekaligus menyambungkan beribu urat geli di leher.

"Nak kau lah."

Ailin menarik tangan aku ke bilik dengan senyuman manja.

Aku umpama lembu dicucuk hidung menurut tanpa bantahan.

Ya. Kadangkala sayang membuatkan aku bodoh.
.
.
But please, Im sucker for love.
....

Bingit jam membangkitkan aku dari tidur. Aku mengesat ngesat kelopak mata.

'Ahh . Dah pukul 12 tengahari.'

Aku memandang sekilas di tepi namun hangat badan Ailin tidakku rasa.

Aku mengutip pakaian yang bertaburan di atas lantai. Serentak dengan itu peristiwa semalam bermain di minda.

Aku tak dapat menyembunyikan senyuman dari bibir.

She's kind that girl who everyone dream of. Im so lucky to have her.

Mata aku tertacap pada nota di atas meja

'Aku keluar dulu. Tolong masak tau.'

Dengan keluhan berat, aku menuju ke dapur.

Jika 3 bulan lepas, kondominium sebesar ini mustahil untuk aku huni. Yalah. Ibu bapa aku yang bekerja di kampung tu pon hanya tinggal di dalam rumah kayu yang hampir roboh. Inikan aku yang hanya pelajar universiti.

PEREMPUAN//Where stories live. Discover now