*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel. De kaft van dit boek is gemaakt door Roxy-Granger
"De kittens komen! De kittens komen!" Schreeuwde Grindvacht en hij stormde de kraamkamer uit. Grindvacht was de hele nacht wakker gebleven om over Maanregen de waken. Eikenhart kwam slaperig het krijgershol uit. "Doe eens rustig, sommige katten proberen te slapen" bromde hij en hij ging terug het krijgershol in. Grindvacht luisterde niet en rende naar het Medicijnhol. "Bladneus!-" Grindvacht botste tegen Bladneus op. Hij had een bladeren in zijn mond. "Bladneus-" begon Grindvacht maar Bladneus rende al naar de kraamkamer. Maanregen lag op haar zij. Ijstand duwde haar kittens naar achtere om Maanregen en Bladneus ruimte te geven. "Grindvacht, naar buiten" miauwde Bladneus. "Maar-" "Nu!" Riep Bladneus. Grindvacht ging snel naar buiten. Als hij Maanregen helpt vind ik alles best dacht Grindvacht. De laatste maan dacht Grindvacht de hele tijd aan de kittens. Er is 1 kater met de vacht van Maanregen en met mijn ogen fantaseerde Grindvacht. Hij zag voor zich hoe 3 grijze kittens tegen Maanregen's buik lagen te slapen. Grindvacht ging zitten. Hij keek naar de sterren. "Mag ik naar binnen?" Vroeg Grindvacht. De enige reactie was Bladneus gebrom. Dat betekend waarschijnlijk nee. Grindvacht wachtte nog even. "Mag ik nu naar binnen?" Vroeg Grindvacht ongeduldig. Ik moet de kittens zien! "Nee" miauwde Bladneus vanuit de kraamkamer. Het leek maanden te duren maar eindelijk kwam riep Bladneus: "Grindvacht, kom eens." Grindvacht vloog naar binnen. "Waar zijn ze?" Vroeg Grindvacht angstig toen hij Maanregen niet meteen zag. Bladneus wees naar de hoek van de kraamkamer. Daar lag Maanregen. Ze lag opgerold om 3 kittens heen, maar het waren geen grijze kittens; er waren 2 zandkleurige. Grindvacht knipperde met zijn ogen. Ik zie de kleur gewoon niet goed. Maar hoeveel Grindvacht ook knipperde, de kittens bleven Zandkleurig. "De zandkleurige zijn poesjes en de grijze is een kater. Grindvacht, het spijt me maar je bent alleen de vader van de grijze kitten; de andere zijn van" ,Bladneus slikte even voordat hij door ging, "de andere zijn van Zandklauw." Half zand half maan , half grind half maan zullen je toekomst bepalen... Is dit wat de kittens daarmee bedoelde? Grindvacht schrok. Dit zijn de kittens die me dat vertelde. Ik zag mijn kittens in het meer! Dachf Grindvacht. Niet mijn kittenS maar mijn kitten... Grindvacht was boos op Maanregen. Ze kon Grindvacht toch wel vertellen dat dit kon gebeuren? Grindvacht was ook boos op Zandklauw... En zijn kittens. "Het spijt me Grindvacht, ik-" begon Maanregen. "Je kon toch wel tegen me zeggen dat dit kon gebeuren?!" Riep Grindvacht boos. "Het maakt me niet uit wat je vind van ze, ik hou van alle 3 de kittens en ik bescherm ze met mijn leven" miauwde Maanregen. Grindvacht zuchtte. Hij wou helemaal niet boos zijn op Maanregen. "Tot morgen" miauwde hij stug en hij stampte weg. Bladneus kwam achter hem aan. "Grindvacht, wees alsjeblieft niet boos op Maanregen... Ze kan er niks aan doen" miauwde Bladneus. Bladneus was Maanregen's broer. Grindvacht knikte snel en liep naar het krijgershol. Hij rolde zich op naast het lege nest van Maanregen. Hij sloot zijn ogen en viel snel in slaap.
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfictie*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...