Chapter 05 - Blush

1.3K 126 10
                                    

---

Aku sendiri pun dah tak tahu macam mana nak kawal diri aku ni. Aku rasa aku dah gila. Ini ke perasaan bila kau semakin jatuh cinta dengan seseorang yang kau rasakan begitu istimewa dalam hidup kau?

Aku rasa begitulah definisi untuk situasi aku sekarang ni. Segalanya tak mampu aku gambarkan dengan kata-kata.

Aku tersengih dan tersenyum sendirian sambil berjalan pulang. Hari ni aku tak naik bas untuk balik ke rumah. Malas. Nak bersenam sikit kononnya. Entahlah. Waktu tengah bahagia macam ni sajalah aku boleh berangan jauh-jauh.

Bila dibayangkan balik jarak di antara muka aku dan Hanbin pada waktu tu , aku rasa macam nak menjerit. Nak meletup pun ada. Biarlah mereka kata aku ni histeria atau diserang penyakit sawan babi sekalipun.

Kalau iman aku tak kuat waktu tu , dah tentu aku terus pengsan di situ tadi.

Sejujurnya , aku memang tak boleh lupakan semua tu. Dan sampai sekarang , muka aku masih panas membahang. Pipi aku juga kemerah-merahan. Aku rasa gembira dan seronok. Semuanya bercampur-baur. Aku rasa bahagia sangat-sangat.

Bagaimanapun aku cuba untuk bertenang , hati ni masih meloncat-loncat kegembiraan. Kalau ikutkan , nak saja aku beritahu peminat dia tentang ni. Tentu mereka akan cemburu nanti. Tak pasal-pasal , aku pula yang akan dikecam di internet.

Yalah , bukan semua orang akan bergembira untuk aku , kan? Heh , hambar.

Sebenarnya , aku pun hairan. Bukan ke dia ni pemalu dengan perempuan? Tapi dia langsung tak sama macam apa yang aku nampak sebelum ni. Dia lain ㅡ betul-betul berbeza dari apa yang aku sangka.

Boleh tak kau bayangkan dia lambai dan buat small heart sign pada kau masa balik dari sekolah tadi? Dengan lesung pipit dia tu lagi , eye smile dia yang comel tu lagi. Ya tuhan , aku tak kuat untuk semua ni.

---

[ Chapter 06 - Uncomfortable ]

Kissable [ MalayFic ] ✓Where stories live. Discover now