"Oke Modderpoot, je moet zo veel mogenlijk prooi vangen als je kan. Ik ga kijken hoe je het doet, maar je kan me niet zien" miauwde Grindvacht tegen zijn leerling. "Maar het is Bladkaal! Er is bijna geen prooi" miauwde Modderpoot. "Bladkaal is bijna voorbij, je vind vast wel iets" miauwde Grindvacht. Pluispoot keek om zich heen. "Ik ga naar het meer, daar zijn vaak vogels" miauwde ze en ze verdween in de bosjes. Nachtpels glipte achter haar aan. Modderpoot liep richting de Windclan grens. Grindvacht wachtte even en volgde toen zijn geurspoor. Grindvacht verstopte zich achter een struik toen hij Modderpoot hoorde. Modderpoot sloop op een vogel af. Met een grote sprong landde hij op de vogel en beet hij zijn nek door. Daarna begroef hij de vogel onder een braamstruik. Hij heeft nu al iets gevangen! Hij word een goede krijger!
"Ik vraag mijn krijgersvoorouders om op deze twee leerlingen neer te kijken. Ze hebben hard getrained om uw nobele krijgerscode te begrijpen en zijn klaar om krijger te worden." Begon Mosster. "Grindvacht, is jou leerling klaar om krijger te worden?" Vroeg Mosster. "Ja" miauwde Grindvacht. "Nachtpels, is jou leerling klaar om krijger te worden?"
"Ja"
"Dan ontvangen deze twee leerlingen nu hun krijgersnaam. Modderpoot, vanaf nu zul je bekend staan als Modderplons. We eren je moed en nieuwschrierigheid en we welkomen je als volledige krijger van de Donderclan. Pluispoot, vanaf nu zul je bekend staan als Pluisstreep. We eren je kracht en slimheid en we welkomen je als volledige krijger van de Donderclan. "Modderplons! Pluisstreep!" Riepen alle Donderclan katten. "Gefeliciteerd! Ik ben trots op je" miauwde Grindvacht tegen Modderplons. Modderplons glimlachte. "Kom we gaan op patrouille!" Riep Pluisstreep tegen haar broer. "Kom je mee jagen?" Vroeg Grasvoet aan Grindvacht. "Tuurlijk!"
Miauwde Grindvacht en de twee broers verlieten het kamp."Mooie vangst!" Riep Grasvoet toen Grindvacht een duif had gevangen. Grindvacht hoorde iets achter zich. Hij draaide zich om. Daar stond Brieskit. Hij staarde met zijn ijsblauwe ogen naar Grindvacht. "Wat is er met hem? Hij lijkt wel een geest..." Miauwde Grasvoet. Brieskit bewoog niet. "Kom op Brieskit, we moeten naar het kamp" miauwde Grasvoet toen niemand op zijn vraag reageerde. Grasvoet pakte Brieskit bij zijn nekvel en droeg hem naar het kamp. Brieskit is eigenlijk best eng... Dachr Grindvacht en hij volgde zijn broer terug naar het kamp.
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfiction*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...