(Vi spolar fram i tiden tills när dem har flyttat.)
Dagar gick och dagar kom och nu var det bara en dag kvar tills sommarlovet var slut, men Lea ville inte det, hon saknade sin gamla bästis Ellen dem hade inte träffats en enda gång sen hon flyttat. Men nu var det försent för nu skulle hon snart börja skolan, en helt ny skola, helt nya klasskamrater, helt nya lärare och jag som är blyg hur ska detta gå.
Det var med dem orden hon somnade.Jag vaknade av min förskräckliga väckarklocka som ringde högt, jag kollade vad klockan var och den var 06:50 precis lagom.
Jag gick ner för den gamla ruckliga trappan och satte mig vid köksbordet där mamma redan hade dukat fram frukost. När mamma kom ut från badrummet kunde vi börja äta.- "Visst ska det bli kul att börja på en ny skola Lea?"
-"Mm"
Mycket mer han vi inte prata mamma bara tjatade och tjatade om att det skulle bli så himla kul och att jag skulle få massa nya kompisar.
Men det tror inte jag för jag vill bara ha Ellen som vän.Ellen och jag satt alltid och pratade om hästar fasten ingen av oss hade egna hästar. Men Ellens grannar hade en shettisridskola som vi brukade hjälpa till på. Fast vi kunde inte rida på dem så mycket för vi var för stora. Men det var endo hästar och vi hade jättekul där.
När mamma hade tjatat färdigt skjutsade hon mig till skolan i våran lilla skruttiga Volvo. Jag bad mamma att stanna ganska långt ifrån skolan och sa att jag ville gå resten, sån tur var så misstänkte hon inget. Det var för att jag inte ville att någon på skolan skulle se våran fula bil.
Så jag sa hejdå till mamma och började gå, det tog som tur var inte så lång tid tills jag var framme.
Jag satte mig på en bänk och väntade på att skolan skulle börja.
Jag såg en ganska kort blond flicka som stod en bit ifrån mig som iakttog mig lite i smyg.
Efter en stund kom hon fram och satte sig på andra sidan av bänken och sa.-"Hej! Jag heter Agnes vad heter du?"
-"Eh jag heter Lea." Jag blev lite chockad över att någon hade börjat prata med mig efter bara några minuter.
*************************************Sorry för dålig uppdatering😢
ESTÁS LEYENDO
Lea och Figgaro
Ficción GeneralLea är 11 år och bor i en trist mörk lägenhet men där har hon bott sen hennes mamma (Lina) och hennes pappa (Lars) skiljde sig. Lea bor hos sin pappa på helgerna och hennes mamma vardagarna. Men när mamma Lina bestämmer sig för att flytta 20 mil här...