Bab 7

205 7 2
                                    

'Minah ni ? Biar betul ? Dugaan ! Kenapa boleh jadi macam ni ?!!' Air muka Ryan bertukar menjadi masam dan sedikit takut.

"Mommy , kenapa mommy pilih Syuhaila ?" Bisik Ryan kepada mamanya yang disebelahnya itu.

"Diam je , cantik kan?Owh dah kenal baguslah tu." Bisik Datin Aisyah.

"Pengantin lelaki dah bersedia?" Tanya Tok Kadi

"Se se se dia" dengan gagap Ryan bercakap.

"Sedia kah tidak ?!" Tanya Tok Kadi sekali lagi.

"Sedia sedia sedia" kata Ryan laju.

"Ryan Mikhael Bin Dato' Idzky"

" Ya , saya" dengan takut Ryan berkata

"Aku nikahkan dikau dengan Syuhaila Catrina Binti Zularifin dengan mas kahwin nya 2500 ringgit tunai"

"Aku terima nikahnya Syuhaila Catrina Binti Zularifin dengan mas kahwin nya 2500 ringgit tunai"

Sesi salam menyalam telah tiba.Syuhaila menyalam Ryan nak tak nak.Syuhaila memusingkan kepala nya ke hadapan sambil menyalam tangan Ryan bila dia di suruh untuk menyalam dan mencium tangan bakal suaminya itu.

"Kenapa mesti kau ?aku tak hingin nak kawin dengan kau" Syuhaila masih terkejut kerana bakal suaminya itu.

"Kau ingat aku hingin nak kawin dengan kau ? Mommy aku yang suruh tau , kalau aku tau kau memang tak aaa aku nak" kata Ryan dalam hati tapi sebenarnya dia suka bila tahu tentang Syuhaila yang menjadi isterinya itu.

***

Sehabis majlis tersebut.Ryan merehatkan dirinya di atas katil.Ryan berasa terlalu penat kerana majlis raja sehari mereka itu.Syuhaila memasuki bilik itu dan menolak Ryan dari katilnya itu.

"Weh , asal kau tolak aku ? Aku nak rehat pun tak boleh ker ?"

"Tak boleh , kau tu belum mandi busuk . ada hati senang lenang mak nenek kau je nak baring-baring atas tilam aku.shuh ! Shuh ! Pegi mandi lah , bau tauu tak ?"

"Hekelleh , bau-bau aku ni pun aku ni suami kau hahaha. Meh lah sini , abang nak peluk" kata Ryan

"Eeeeeeeeeeeeeeeeeee" beteriak Syuhaila terus keluar dari bilik tersebut.

"HAHAHAHA ! " Ryan.
'Cantik juga isteri aku ni kan' kata Ryan dalam hati.

Ryan ingin mengenakan isterinya."Syuhaila meh sini kejap" Ryan memanggilnya untuk masuk ke bilik.'Eh apa pulak mamat ni nak ? Aduh , terpaksa . jangan lukakan hati suami tak baik' kata Syuhaila dalam hati dengan geram.Lalu Syuhaila masuk ke bilik.

"Nak apa ?" Syuhaila

"Meh lah sini" Ryan buat muka nakalnya.

Syuhaila duduk sebelah Ryan dengan jarak yang jauh.Ryan mendekatkan dirinya dengan Syuhaila.Syuhaila makin menjauh dan menjauh.Ryan pegang bahu Syuhaila dengan erat dan Ryan membuat muka seakan akan ingin mencium Syuhaila.Syuhaila geli dan takut lalu memasuki tandas untuk mandi.

"Syuhaila oi , kebakaran ! Cepat cepat" kata Ryan di depan pintu tandas.

"Hah ? Kebakaran ?! Aaaaaaaaa" tanpa memikirkan apa apa Syuhaila keluar dari tandas dengan cepat dan memeluk Ryan dengan kuat.

"Syuhaila , mana tuala kau?" Kata Ryan dengan suka tapi malu.Syuhaila keluar tanpa memakai tuala.

"Hah ?" Syuhaila malu dan terus masuk ke dalam tandas.Syuhaila merajuk di dalam tandas.

"Syuhaila , aku nak minta maaf ni.Wei , maafkan lah aku . Aku minta maaf sangat sangat" kata Ryan di luar tandas.

Syuhaila menangis di dalam tandas kerana malu.Selepas 2 jam di tandas Syuhaila melihat keluar kerana dia ingin melihat jika Ryan masih ada di sana.Kelibat Ryan tidak nampak dan Syuhaila cepat cepat keluar dari tandas dan memakai baju tidurnya lalu dia menutup seluruh badannya di dalam selimut.

Bersambung...

Jodoh Sebelah Pintu (Raihana Version)Where stories live. Discover now