6

25 0 0
                                    




"Clara, vakna" Jag rycker till och tittar på figuren bredvid mig. "Va?" får jag ur mig och drar bort lite dräggel från min mungipa. "Vi är framme" ler Marcus och stryker mig över kinden. "Har jag fått ett sånt där fult märke?" säger jag och lägger handen på det stället Marcus precis har haft sin hand på. "Ja" skrattar han och går ut. Jag ler och sträcker på mig innan jag knäpper upp säkerhets bältet och hoppar ut jag med. "Här" Martinus räcker fram min väska och jag ler. "tack" "Så lite så" han blinkar med ena ögat och jag himlar med ögonen. Jag blickar ut över planen och det enorma huset. På planen står ett folkhav och och 3 personer står på några lådor och en av dom har ett papper och en mikrofon. Jag, Marcus och Martinus säger hej då till deras föräldrar och sedan går vi till det stora folk havet. "Hej alla och välkomna till vårat tränings läger!" säger personen med mikrofon. "Jag är Ola och detta är Maggan och Lovisa" säger Ola och pekar på tjejerna bredvid honom. "Vi har delat in er 2 och 2 och dom personerna som ropas upp ska gå direkt till rummen".

Han börjar ropa upp namn och jag står ointresserad och tittar på mina skor. "Marcus Gunnarsen, Clara Lennartsson, rum 69" Jag tittar upp och direkt fastnar min blick på Martinus som ger mig ett peddo smile. Jag slår till honom på armen och tar min väska och tar Marcus hand. Vi går till vårat rum och sedan så låser vi upp. Jag går in först och blickar ut över rummet. Det är 2 sängar med en varsin byrå. Det är ett nattduksbord bredvid varje säng och en lampa på. Det är toa och som ett litet vardagsrum. Jag går till närmsta säng och slänger mig på den. "Vi ska ha så jävla kul!" säger Marcus och slänger sig på sängen. "Japp" säger jag och reser mig upp. Jag öppnar min väska och börjar vika in mina kläder. Jag känner hur ett par armar kramar om mig bakifrån och jag ger ifrån mig ett litet skrik. "Herregud du skrämmer livet ur mig Marcus!" Jag vänder mig om och ser att det är Martinus som står och hån flinar. "Men as!" Säger jag och tar en av mina tröjor och kastar på honom. Han ryggar tillbaks och tar upp min tröja som ligger slängd på golvet. "Vilken gullig" säger han och håller upp tröjan. Det är min pyjamas och det är en lite större t-shirt med nalle puh på. "Visst är den" säger jag och ler. Han ger mig tröjan och ler.

Jag rycker till av att en röst ekar igenom rummet. "Jag glömde att meddela om maten! Måndag till Fredag så är det frukost klockan 08:00 och Lördag till Söndag så är det frukost klockan 10:00, Lunch är det klockan 12.00 på vardagarna och på helgen är det klockan 14:00, kvälls mat serveras klockan 18:00 på vardagar och på helgen börjar det klockan 20:00". Jag sätter mig i Marcus säng och ser på honom. Han har mobilen i högsta högg.

I need youWhere stories live. Discover now