.-~/1\~-.

14 2 1
                                    

Alice

Volgende week was het zover. Ik werd 16, eindelijk. Ik mocht van mama een slaapfeestje organiseren en al mijn vriendinnen uitnodigen. Ik kijk er zo hard naar uit. "Alice? Is al je schoolwerk gedaan?" riep mijn mama naar boven. "Jaja!" riep ik terug. Het was 8 uur. Over een 20tal minuutjes moet ik op school zijn. Met grote passen rende ik de trap af. Ik nam nog wat eten mee voor tijdens de pauze's en gaf mama nog een knuffel. Papa was altijd al vroeg naar zijn werk. Ik sprong mijn fiets op en begon te trappen. Ik kwam aan op school en parkeerde mijn fiets ergens in de voorziene ruimte. Ik ging bij mijn vriendinnen staan en kletste wat met hen over de laatste nieuwtjes.
De bel ging.
Het was maandagochtend. Wiskunde. "Urh, wiskunde", een diepe zucht verliet mijn mond. Ik liep naar mijn klas en volgde hen naar het lokaal. Daar vertoefden we een paar uur na elkaar.
De bel ging weer.
Middagpauze.
Ik volde Jennifer naar de refter.
Ik ging bij haar en de rest aan een tafel zitten en at zwijgend mijn broodje op. Na nog een vreselijk saaie namiddag fietste ik terug naar huis. Jordy en zijn vrienden kwamen aangefietst. Weer verliet een diepe zucht mijn mond. Ik versnelde wat en fietste door. "Hee!" riep hij spottend naar mij. Ik vraag me af wat ik toch misdaan heb. Ze haalden me in en lieten me stoppen. "Ha! Deze keer ontsnap je me niet, domme trut." zei hij terwijl het speeksel uit zijn mond droop. "He, laat haar eens met rust!" Deze keer was er een zucht van opluchting. Louis kwam aangefietst. Hij verdedigd me altijd. Best wel lief. Ik bedankte hem en fietste verder naar huis. Eigenlijk is mijn leven best gewoontjes.

PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu