"Hey Joy, pozor na mňa!" zakričala čiernovláska s výrazne namaľovanými očnými linkami. Prebehla skrz sklené dvere, pričom vrazila do hnedovlásky.
"Sorry Roxanne!" otočila sa a utekala ďalej za hrdzavkou.
Roxanne pokrútila hlavou, oprášila imaginárny prach zo svojich pliec a upravila si už aj tak dokonale urovnané biele tielko a kráčala ďalej za svojimi najlepšími kamarátmi - Lucy, Dannym, Tylerom a Darrenom - k sebe majú títo dvaja najbližšie.
Všetko je biele, pomyslela si Roxanne, prechádzajúc chodbami osvetlenými ostrým svetlom, zladených do bielej a modrej farby. Dvere každej miestnosti či chodby boli zo skla. Prečo tu nemôže byť viac farieb?
Brunetku často ťažili takéto otázky. Teenageri mali na Základni, jedinom mieste možnom pre život na zničenej planéte, ktorú stále obývajú, vyhradený jeden, no aj tak naozaj obrovský Sektor, kde mali povolené nosiť prevažne iba čierne alebo biele oblečenie. Ostatné farby boli povolené iba ako doplnky alebo vzory.
Takisto to mali aj dospelí.Dospelí bývali so svojimi potomkami do dvadsiatich piatich rokov ich života - vtedy im Rada priradí vlastný byt.
Mali prácu - väčšinou na Základni. Tí najodvážnejší a najviac fyzicky zdatní, vychádzali do terénu, von zo Základne. Medzi týchto ľudí patrila Roxannina jediná rodina - jej otec a strýko. Dvaja najlepší Strážci. Vždy, keď sa vrátili, schytali čo najväčšie poklony, ktoré si očividne vychutnávali plnými dúškami. No nikdy nezabudli na najmladšiu členku svojej rodiny - Roxanne. Jej otec nikdy nemiloval nič iné viac ako ju.
Spolu s jej strýkom ju pripravoval na povolanie Strážcu. Po tejto práci túžila Roxanne už od mala. Na túto pozíciu sa len tak niekto nedostane. Iba tí najodvážnejší. Hnedovláska je šťastná, že sa na túto pozíciu dostane. Ako jediná z dievčat sa ocitne medzi Strážcami."No tu ju máme," prívital ju Tyler najhlasnejšie, ako mohol.
"Sorry ľudia, musela som odviesť mojich vlkov k ošetrovateľovi. Potom, čo si na Shot-a dovolila tá Katherinina prerastená mačka... Viete, istota je istota," pokrčila plecami.
Okrem sarkazmu boli jej dva čierne vlky jedinou ochranou pred ľuďmi, ako je Katherine.
"V pohode," Lucy mávla rukou a pritisla sa viac k Dannymu. Dali sa dokopy takmer po začiatku ich partie. Všetci sa navzájom poznajú od detstva.
Lucy je múdra blondína, ona a Roxanne sú z najmúdrejších teenagerov, akí sa na Základni nachádzajú. Lucyina matka pracuje medzi Ošetrovateľmi a jej otec v Rade Základne."Bol by som zvedavý, kedy sa vy dvaja dáte do kopy. Okrem týchto hrdličiek vedľa mňa, by som Vás dal naozaj spolu. Bratku... už sa zo mňa stáva Tyler - dohadzovačka!" Tyler ukázal na Roxanne a Darrena.
Tyler je celkom zábavný človek. Smiech a zábava veľkú hodnotu, preto sa ich sám snaží výtvarať. Nikdy nerieši to, či príliš kričí alebo sa nechová k ostatným 'normálne'. Preto sa niekedy dostane do problémov."Tyler, vrátil si mi už ten generátor na hologram?" Darren sa ho provokatívne spýtal, aby zahovoril otázku jeho najlepšieho kamaráta.
"Eh... ja som ho... tak ako som ho nejako rozbil, no..."
"ČOŽE?! Ja ťa zab... Zdravím!" zarazil sa, pretože okolo prechádzal Lucyin otec.
"Čo to počujem?" nazrel do ich kruhu, ktorý vytvárali. Našťastie on patril medzi tých tolerantnejších.
"Nič, otec. Len Tyler rozbil Darrenovi generátor na hologram," Lucy mykla pleciami, pričom sa Tyler musel krotiť, aby ju neuškrtil.
"Oh, pošli ho na Sektor 3, tam ti ho opravia. Majte sa," oboznámil ich a odkráčal späť, akoby nič nepovedal.
"Nóóó fajn. Ale ty mi to zaplatíš!" Darren Tylerovi takmer vypichol oko, keď na neho ukázal ukazovákom. Ten iba ukázal rukami obranné gesto.
"Tiež by Vás zaujímalo, aké to je vonku?" Lucy s Roxanne podišli k oknu. Okrem Strážcov sa nikdy nikto nedostal von. Preto väčšina ľudí prežije celý život na Základni. 'Vonku' nebolo nič iné, ako púšť. Púšť však bola maskovacím manévrom, niečo ako plášť. Za ňou sa nachádzalo čosi viac. Zeleň, džungle, gigantické rastliny. Všetko je však radioaktívne. Pokiaľ sa napijete na oko pitnej vody, do hodiny zomriete v hrozných bolestiach. Strážci majú špeciálne obleky, ktoré sú takmer nepoškoditeľné. Ku všetkým plánovaným miestam lietali helikoptérou.
"Vyzerá to tak, ako pred šesťdesiatimi rokmi, v roku 2016. Akúrat je všetko radioaktívne. Učili sme sa to predsa aj na dejepise," pripomenula jej Roxanne. O Strážcoch, minulosti vonkajšieho sveta, podmienkach a fungovaní dnešného sveta vie úplne všetko.
"Vtedajší ľudia znečistili planétu natoľko, že zdroje pitnej vody sa znečistili, pôda nebola úrodná a viac ako polovica svetovej populácie vymrela. Zvyšok sa presunul na Základňu. Strážci vznikli asi päť rokov po vzniku Základne. Každých desať rokov sa vyberajú noví na miesto padlých. Toto je piata generácia a tento rok sa vyberá šiesta," dodala Roxanne spamäti.
Tyler si ju začal nápadne obzerať spredu aj zozadu. Prehľadával jej ruky, nadvihol jej vlasy, dokonca sa jej pozrel na hlavu.
"Čo robíš?!" spýtala sa.
"Hľadám ten čip, kde máš naprogramované všetky nadobudnuté informácie," odpovedal, no neprestával sa jej hrabať vo vlasoch.
"Ja ho nemám," pomaly, jemným stiskom zložila Tylerove ruky dole, "a ani ho nepotrebujem. Ten čip majú ľudia s poruchou pamäti alebo pozornosti."
"Ako napríklad Katherine?" spýtal sa Darren. Všetci sa na jeho sarkastickej otázke zasmiali.
"Slaaaaay."
"Dobre ty!"
"Presne, presne!"
"Dobrá stierka, chlapče," Roxanne položila na Darrenovo plece jemne ruku a nechala ju tam dlhšie, akoby bolo slušné.
"UHNI!"
Ah, my o vlku a vlk za dverami.
Katherine si so svojimi 'kamarátkami' prerazila cestu ku skleným dverám na chodby do hlavnej haly. Roxanne sa neudržala na nohách, zapotácala sa vzad a spadla na zem. Nešťastne si po dopade narazila hlavu do tyče z tmavého kovu, na čo upadla do bezvedomia.
Hey Guys!
Vitajte pri novej knihe! Tentokrát je to sci-fi, pretože...
Tuto kolega, Head1Hunter (check his profile) si vymyslel challenge, kto napíše lepšiu sci-fi knihu - buď ja alebo on. A nebolo to len tak. Máme aj podmienky, ale tým Vás nebudem zaťažovať.
Príbeh The Sea Of Stars sa odohráva v roku 2076, v ďalekej budúcnosti, ako ste si mohli domyslieť.
Btw., do hereckého obsadenia nepridám nikoho do hlavnej postavy Roxanne, tam si predstavte, koho chcete :D
A nikoho nepridám ani do roly Lucy - táto postava je na žiadosť Superhero212 (check her profile), ale aj tam si predstavte koho chcete :D
Ostatní budú v hereckom obsadení.Song: Adam Lambert - Welcome To The Show feat. Laleh
SEE YA & ENJOY THIS STORY!
~Miss17Goldie~
YOU ARE READING
More Hviezd
Science FictionPrišli vyriešiť to, čo nevyriešili mnohé generácie pred nimi. Nájdu nielen riešenie. Pochopia cenu života. Pochopia, čo znamená vážiť si druhého. Nájdu lásku, priateľstvá. Nájdu svetlo v tmavom okolí ich zničenej planéty. Nájdu sami seba.