Tch! Layakkah aku tuk brcakap soal ni?!
Apa2 pun tak salah untuk aku berpesan kepada manusia yang masih belum ataupun baru saja terjerumus dalam alam hiburan superb amazing and fun ni,
Plus, laki dia pulak fulamak! Hensem and comey gitu! Siapa tak suka right?
Jeon jungkook, Kim Taehyung, Kim Mingyu, Song Jaerim, Woo bin, Jongki.
Tak payah la aku nak kena list down semua bias aku dalam dunia k to p to o to p tu..
Banyak weii, tambah pulak banyak grup baru yang gempak such as Blackpink, Astro and so on.
Hensem plus segak gitu. Pernah jugak la aku berangan yang idol aku tu boyfriend aku la bagai.
Waktu malam pejam je mata terus bayang duk buat date dekat sungai Han bagai.
Tapi pernahkah kita terpikir tuk jadikan Allah dan Rasulullah sebagai perkara/orang terakhir yang kita ingat sebelum kita dimatikan sekejap?
Tak, kita semua lebih mahu bayangkan mamat korea yang hensem buat santapan tidur. Sedar tak sedar kita dah terjerumus dalam zina hati.
Syaitan pulak tengah berjoget seronok sebab dah berjaya penuhkan jiwa dan hati umat Nabi Muhammad SAW dengan orang kafir dan maksiat.
Chill, i was just like all of you back then, and gotta admit it so fun.
Kawan aku pernah cakap;
Buat apa kita cinta orang yang memang sah2 takkan cintakan kita balik?
Sentap.
Buat penat ja aku habiskan masa aku walhal dalam ideal type diorang mana ada list macam kita pun.
Berangan ja lebih. Doa je la kau dapat suami yang terbaik.
Sedih tak kalau diorang tak balas cinta korang, lagi sadis diorang langsung tak kenal plus tak ingat pun kewujudan korang?
Macam tu la cinta Rasulullah yang tak henti2 doa dekat Allah agar diberikan yang terbaik untuk umatnya.
Baik kau cintai Allah dan Rasulullah dulu. Kalau tak;
Its only means, u don't really love yourself completely..
End.
YOU ARE READING
Semanis Dakwah
Spiritual"Aku manusia biasa yang ingin memotivasikan manusia dengan sebuah buku yang tak diiktiraf." "Zaman remaja adalah zaman manusia mempunyai semangat yang tinggi tapi ia disumbangkan ke arah yang salah." "Aku kah remaja yang direbuti dunia?" Himpunan ka...