Kap♥40

578 18 0
                                    

Anjas Perspektiv.. ♥

Jag springer snabbt ner till ytterdörren. Slänger upp dörren och där står Lucas och flinar. Jag går snabbt ut och stänger försiktigt dörren efter mig.

"Vafan gör du här!? Vad gör du i Norge!?" Väser jag åt honom.

"Baby, ville träffa dig.. det var länge sedan" Säger Lucas och flinar.

"Du är så jävla bögig! Du kan bara dra åt helvete Lucas!" Skriker jag på honom.

Han skrattar men blir genast allvarlig och tar tag i min arm.

"Lyssna noga.. om du någonsin säger så till mig så kan du säga hejdå till din lilla kille Martinus bögen!" Skriker han på mig och släpper mig och går snabbt ut på gatan.

Jag står där helt chockad. Smärtan stiger. Fyfan vad det gör ont i armen... Han typ bröt det. Jag går in igen. Jag kämpar mot tårarna.. Jag kan inte gråta för då kommer Martinus undra vad som har hänt och då kan jag inte säga till honom och jag vill inte ljuga för honom, som jag tillräckligt har gjort. 

Jag går in till badrummet och tvättar mitt ansikte. Sedan går jag upp igen till Martinus dörr. Han har gått upp och fixar sitt hår i spegeln. Han får syn på mig och ler stort.

"God morgen!" Säger han och kramar mig. 

Jag kramar tillbaka.

"Godmorgon min banan" Säger jag och låter som om inget har hänt. Jag är inte redo för att berätta för honom. 

Han ställer sig framför spegeln och fortsätter fixa sitt hår uppåt som han alltid har det. Jag sätter mig på sängen och går in på Instagram och bläddrar lite där. 

-

Alice Perspektiv... ♥

Jag vaknar av att solstrålarna irriterar mina ögon. Jag öppnar ögonen trött. Efter några minuter så tar jag mobilen och kollar klockan. 11:34. Jag reser mig försiktigt upp från sängen. Sedan fortsätter jag till badrummet för att borsta tänderna. 

Efter jag har borstat tänderna så går jag till min klädställ som jag har mina märkeskläder. Idag fick det bli ett par vita jeans som har hål på knäna. Sedan blev det en mörkblå Hollister tröja med vit text på. Jag går mot sminkbordet och sminkar mig lätt. Man vill alltid piffa upp sig till sin pojkvän liksom... Han kommer komma ihåg mig snart.. Jag ska göra allt.. bara att han kommer ihåg mig. Jag tar på The Million parfymen och tar på en klocka. Sedan plattar jag mitt hår och tar min mobil och går ner från trapporna. Annicka- Anjas mamma sitter i köket och läser i tidning.

"Godmorgon Annicka" Säger jag och ler smått.

"Godmorgon!! Alice! Mår du fint idag då!" Säger hon och ler mot mig.

"Aa! Tack"

Jag sätter mig vid frukosten och börjar äta flingor och yoghurt. 

Efter jag har ätit klart så går jag mot hallen och börjar ta på mig mina Nike one force. Sedan en skinnjacka över. Sedan går jag till Marcus hus. Eftersom han är min granne så tar det typ 10 sekunder.. Jag knackar lätt på dörren och efter några sekunder öppnar Emma, Mac och Tinus lillasyster. 

"Hej!"

"Hei Kom in" Säger hon och öppnar dörren helt. Jag kliver in och tar av mig jackan och skorna.

"Var är Marcus?" Säger jag vänligt till Emma.

"Han er upe po sitt rum" Säger hon och springer iväg. 

Jag fnissar lite, så söt hon är. 

Jag går upp från trapporna och knackar lätt på Marcus dörr. Jag hör att han säger "Kom in"

Jag öppnar dörren och går in. Jag ser honom ligga i sin säng och hålla på med mobilen. Den Marcus som jag kä..... Nej ALICE.. Det är inget.. han kommer göra det igen! Han kommer komma upp och kyssa dig och allt. Men han måste få tid.. 

"Hej" Säger jag lätt och sätter mig vid sängkanten. 

"Hei" Säger han och sätter sig upp på sängen. Han har ingen tröja. Och jaaa... Mina ögon är på hans magrutor.. Han six-Pack.. Men min hjärna är på hans ögon.. 

Han fattar vad jag stirrar och skrattar. Asså det värmer mig så mycket att få se honom skratta igen som vanligt.. Om han bara kom ihåg mig.. Att jag var hans lilla prinsessa.. Hans Alice.. 

Vad kommer hända nudå... Försöka få Marcus tillbaka... ♥


Holaaaa hhahaa skoja! Men hej igen.. hade inte tid att uppdatera igår men den där special 3000 ord kommer upp i helgen.. för den tar lite tid och då är det lättare för mig för då är det ingen skola :)) Hoppas ni gillar delen

Xoxo Mercil ♥♥♥♥

Varför Mig ~ M&M ♡ Avslutad Donde viven las historias. Descúbrelo ahora