Love is not easy Kap.3

1.2K 23 3
                                    

Hej!, nu är det helg, vet inte om jag får så mycket tid att skriva eftersom jag ska ha sleepover med mina vänner hos en vän :D!
Men nu är det allafall #fooofriday och jag har superduper tråkigt, så ska skriva kapitel 3 nu!;)

***************
Detta har hänt:
Vi gick till skolan och hade mattelektion.
Jag fick då se hans chokladbruna ögon och det perfekta hårruffset. Jag blev helt varm i kroppen och det kändes som mina kinder var röda som tomater.

Är jag kär?
***************
Jag fick bokstavligen panik, var jag röd i ansiktet?,hade den nya killen märk något?. Janne hade genomgång på något jag inte hörde någonting av just nu.

Jag fick ännu mer panik, jag löste det genom at sparka på Tildes stol. Hon satt på bänken framför mig. Hon tittade back på mig sedan runt i rummet och verkade inte fatta någonting; sen vände hon sig om igen.
Jag försökte koncentrera mig på genomgången och försöka stå ut tills lektion var slut. Det kändes som evigheter men äntligen slutade lektionen.
Jag drog snabbt med mig Tilde ut genom salen ut på rasthyllan.
- Den nya killen är jättelik Omar! Sa jag lite tyst
- va? Sa Tilde
- Den nya killen är jättelik Omar! Sa jag igen
- Va?, jag hör inte vad du säger. Sa Tilde
- men, va fan! Sa jag och tog upp mobilen och skrev ett sms istället.
Äntligen fattade hon och svarade
- nej, då har du att sett fel.
Jag blev jättefrustread och märkte då att det bara var en minut tills vi började So:n. Så jag sprang till mitt skåp tog mina grejer och gick till lektionen.

På so:n skulle vi göra ett grupparbete i geografin. "Oh nej!" Tänk om jag blir i samma grupp som den nya killen. Paniken stiger inuti mig och jag försökte tänka ut en plan om jag hade en sån otur idag att jag blev ihop med den nya killen. Men precis så avbryts mitt tänkande av en röst som säger
- Kommer du eller?
Jag tittar upp och gissa vem jag ser. Den nya killen.

Vi flyttar in i grupprummet jag sätter mig ner vid ena sidan av bordet och den nya killen sätter sig på andra sidan. Han presnterar sig, han namn var visst Ossie.
Sedan började vi jobba... Det är helt tyst i rummet, helt plötsligt sticker Johan in huvudet i dörren säger att vi ska städa, räcker ut tungan och går sen därifrån. Vi båda skrattar. Lektionen gick faktiskt vädigt fort och vi hade fått mycket gjort.
Ossie gick mot dörren och precis innan han drog ner dörrhandtaget sa jag
- Förresten Ossie du ör vädigt lik Omar Ruddberg om du vet vem det är.
- aha, okej fick jag som svar sedan gick vi ut i klassrummet.
På So:n satt jag längst bak och Ossie lite längre fram på höger sida. Jag kunde inte slita blicken från honom, det var något speciellt med dendär Ossie.

***************

Spända till nästa del?, har något ni aldrig skulle förvänta er!.
Nattmackor - Kajsa

Love is not easy - The Fooo novellOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz