Het briefje bedraagt de tekst 'we zouden eens moeten afspreken'.
Meteen voel ik iets in mijn buik dat ik niet kan plaatsen, ik word ook overspoelt door een gelukzalig gevoel dat meteen verdwijnt als het deel van mijn hersenen dat wel nog logisch nadenkt me eraan herrinert dat ik het huis niet uit mag. Teleurgesteld laat ik de verrekijker zakken, en in mijn hoofd probeer ik al een antwoord te verzinnen.
Ik slenter weer naar mijn bureau om mijn antwoord te schrijven, maar dan heeft een krantenkop mijn aandacht getrokken. De krant die ik net nog achteloos op mijn bureau had gesmeten. De krantenkop luid als volgt: spion van de noordelijke onder trein gesprongenEVEN EEN LESJE AARDRIJKSKUNDE:
Noord Amerika en Zuid Amerika zijn in oorlog met elkaar sinds het Noorden de oorlog aan het Zuiden heeft verklaart omdat het Zuiden geen stuk land wou afgeven aan het Noorden omdat het zogezegd Noords land. Het Zuiden leeft vanaf dan onder de naam 'Psal' en het Noorden onder de naam 'Belatorum'.
Ikzelf ben geboren in Psal. Ons land is verdeelt in 6 secties;1: Industria, komt van industrie, zoals je hoort, bijna enkel industriël gebied. Je word er snel ziek, en gaat veel sneller dood.
2: Evilutis, komt van geëvolueerd, hier is ook veel industrie, maar minder. Daar komen alle hightech spullen vandaan.
3: Magistri, komt van professoren, daar is alles nogal vaag. Niemand kan zeggen wat ze precies doen in welk gebouw. Laten we erbij houden dat ze vanalles doen.
4: Forum, komt van markt, hier wordt alles verkocht en geruild. Er worden daar ook heel veel illegale dingen verkocht (drugs enz.).
5: Opulimae, de enige naam die is afgekort, eigenlijk is het optulentissimae, komt van rijksten. Hier zijn de chiquere wijken.
6: Ducibus, komt van leiders, hier woont zowat de hele regering, hier even snel een opsteling:
De ducem
Tribus Tribus Tribus
Detimassen (×10)
In ieder geval, ik woon in een groot wit huis bij de rijken, Opulimae, de enige sectie-naam die ze hebben afgekort.
Ik ben Willow, het meisje dat nooit buiten komt.
JE LEEST
WILLOW
FantastiqueWillow is een rijk meisje van 16, de dochter van een weduwnaar. Willow mag zelden buitenkomen en heeft geen sociale contacten. Ze krijgt les van haar vader en is, al blijft ze het ontkennen, verliefd op haar overbuurjongen die met haar probeerd te c...