Chapter 12

4.7K 184 1
                                    

"Alright sampai dah," ujar Azrul setelah sampai di sekolah.

"Ha, keluar lah. Tunggu apa lagi?" soal Azrul memandangkan Aqma masih tercegat di situ.

"Saya takutlah awak."

"Asal pulak? Mana ada hantu pagi-pagi macam ni. Merepeklah awak ni,"

"Bukan hantu! Ishh awak pun sama merepek juga pagi buta macam ni,." marah Aqma. Cakap orang, sendiri.. Huh

" Saya takut nanti apa pulak diorang kata yang saya ni asyik-asyik keluar masuk dengan awak."ujar Aqma.

Ohhh.. Azrul mengangguk faham.

"Itu pun nak ditakutkan. Kalau diorang tanya awak nanti, awak jawab laa kereta awak rosak. Saya tolong hantar. Just tell the truth," ujar Azrul. Aqma diam tidak menjawab.

"Dah, cepat keluar. Nanti apa pula yang diorang fikir apa kita buat dalam kereta ni." ujar Azrul lagi.

Aqma pun dengan langkah bismillah keluar dari perut kereta. Baru keluar saja, dah ramai orang memandang dia dengan wajah tidak puas hati.

Terutama Cikgu Atul, Cikgu Nisa dan Cikgu Ain. Tiga sekawan ini memang tidak dapat terpisahkan. Lagi2 dengan perangai gedik mereka tu.

"Jom," ajak Azrul setelah keluar dari BMW nya.

Aqma mengikut saja. Tertunduk-tunduk dia berjalan dengan harapan agar orang sekeliling tidak dapat melihat wajahnya.

"Awak tunduk sampai bawah tanah sekalipun, memang diorang akan nampak. Rileks la, saya kan ada." ujar Azrul sambil menjongket-jongketkan keningnya.

"Eee! Tak malu, dah saya jalan dulu!" ujar Aqma lalu meninggalkan Azrul berjalan sendirian.

Dari tadi sudah Aqma tidak selesa berjalan seiringan dengan Azrul, jadi sekarang adalah masa yang tepat untuk lari!

"Sanggup awak tinggalkan saya! Huu.." azrul mengomel sendiri. Langkah pun diatur menuju ke bilik guru.
_

"Assalamualaikum, cikgu!" Airina memberi salam. Aqma yang sedang sibuk menyemak buku latihan, berpaling ke arah Airina yang senyum ke arahnya.

"Waalaikumussalam.."

"Nah, buku yang cikgu minta tadi." ujar Airina sambil meletakkan buku-buku latihan di atas meja.

"Terima kasih,. Bagus, tepat pada masanya!" puji Aqma. Airina sekadar tersenyum.

Airina seorang ketua pengawas di sekolah tersebut dari kelas 6 Cahaya.

"Erm.. Cikgu,"

"Ya?"

Airina menunjuk ke arah Azrul lalu dituju ke arahnya kemudian tersenyum mengejek.
Aqma mengerutkan dahi.

"Apa?" soal Aqma tidak faham.

"Cyierr.. Cikgu dengan cikgu tu ada apa-apa ke? Saya nampak Cikgu Azrul hantar cikgu ke sekolah. Kan?" duga Airina. Ohhh itu yang dimaksudkan rupanya.

"Takda lah,. Kami takda apa-apa pun.. Dah, budak kecik tak elok tahu apa-apa pasal orang dewasa tau?"

"Alaaa.. Nak tahu jugak,"

"Ah takde-takde. Lepas ni Cikgu Atul kan ajar dekat kelas kamu? Dah, masuk kelas. Nanti dia marah Airina nanti ha. Kamu tak takut ke?" ugut Aqma.

Cikgu Atul memang terkenal dengan kegarangannya di sekolah tersebut. Tapi sayang, bila tengok lelaki hensem terus jadi lembik. Haha

"Ha'ah laa.. Baiklah cikgu, saya balik kelas dulu. Bye!" tangan Aqma dikucup hormat lalu keluar dari bilik guru.

"Kenapa tak cakap je kita dua tengah bertunang?" usik Azrul tiba-tiba.

"Diam! Saya tengah buat kerja. Jangan kacau," arah Aqma ralit menyemak buku tanpa memandang Azrul.

"Kacau sikit pun tak boleh," omel Azrul lalu menyambung kembali kerjanya.
_

Jam menunjukkan 12.10 pm. Yeayy tak lama lagi nak balik! Azrul yang baru selesai kelasnya naik ke bilik guru untuk menunggu Aqma menghabiskan kelas terakhirnya. Tiba-tiba Azrul terpandang sesuatu di atas mejanya.

Sejambak bunga?

"Siapa pulak yang bagi bunga ni?" tanyanya pada diri sendiri.

Bunga itu diambil dan dibelek-belek. Ada surat!

"Ishh ni dah angau dah ni!" komennya lalu membuka kertas itu.

"Hai, Cikgu Azrul!

Dah dapat bunga tu? Suka tak? Kalau suka, saya bersyukur sangat! Saya bagi semua ni sebab saya nak cakap something dekat cikgu,. Sebenarnya, saya dah lama sukakan cikgu. Setiap kali saya tengok cikgu, saya rasa tak keruan. Semua kerja jadi tak betul. Tidur pun tak lena. Makan pun jadi tak sedap. Sejujurnya, saya dah lama cintakan cikgu. Cikgu sudi tak terima cinta saya? Kalau cikgu sudi, cikgu balas lah surat saya. Itu je lah yang saya nak cakapkan. I hope you'll feel the same thing when i told you the truth. Love you so much!💕

From,
Aryanie."

Lama Azrul memerhati kertas kecil berwarna pink soft itu. Aryanie? Siapa dia? Tak kenal pun.

Dia ni budak-budak ke cikgu? Aishh merepek lah kau ni. Mesti lah cikgu! Sekolah rendah kut. Budak lagi.

Lainlah kalau dekat sekolah menengah. Berlambak budak perempuan terkinja-kinja dengan cikgu lelaki.

"Simpan je lah, buat kenangan. Hati aku untuk Aqma seorang saja!" ujar Azrul dalam hati. Azrul sudah lama menyukai Aqma sebenarnya.

Tapi dia malas nak bagitahu. Dia mula menyukai Aqma bila dia terfikir apa maksud di sebalik empat kali pertemuan tanpa disengajakan itu. Pasti ada maksud di sebalik pertemuan ini, itu prinsip Azrul.

Kringg kringg!!!

Huyeshhh balik! Sesuatu yang sangat diinginkan oleh setiap students dan guru di sekolah. Siapa lah yang tak nak balik sekolah?

Azrul pula tidak sabar ingin berjumpa dengan buah hatinya. Nak hantar dia balik rumah jumpa mak mertua. Hahaha okay, Azrul dah melalut.

"Saya tunggu dekat bawah. Awak cepat sikit tau," Azrul mengingatkan Aqma.

"Hmm." jawab Aqma sepatah sambil mengemas buku-buku di atas meja. Azrul yang berlalu keluar bilik guru, berhenti sekejap di tepi Aqma dan berbisik sesuatu.

"Cepat sikit tau sayang!"ujar Azrul sambil mengenyitkan matanya. what??! Sayang?! Euwww..

" eeee.. Welkk!"Aqma buat2 muntah di depan Azrul. Azrul pun turun ke keretanya.

Love You Mr. Under AgeWhere stories live. Discover now