Chapter 14

4.6K 169 3
                                    

"Nampak sweet je diorang kan?" ujar Airina yang duduk di sebelah Arash di atas padang.

"Mana?"

"Tu.. Dekat kantin sana," Airina menjuih bibir ke arah kantin. Dari jauh kelihatan Aqma dan Azrul makan bersama di kantin.

Aqma buat muka cemberut, Azrul pulak tersenyum-senyum. Nampak shuwitt sangat!💞💕

"Ha'ah. Biasalah, dia kan pak usu saya. Hensem dan bergaya!" ujar Arash sambil mengusap rambutnya ke belakang. Airina buat muka menyampah. Tahulah Cikgu Azrul tu pak usu dia.

"Eleh.. Berlagak!" omel Airina.

"Tapi kan, saya teringin sangat pak usu saya kahwin dengan cikgu Aqma tau? Sebab cikgu Aqma tu cantik, baik, pandai pula tu!" ujar Arash sambil mengetuk jari telunjuk pada hidungnya.

"Betul tu, saya nampak Cikgu Aqma dengan pak usu awak tu serasi sangat!" komen Airina. Keadaan sunyi seketika.

"Ha! Apa kita rancang satu plan. Nak?" Arash bersuara.

"Plan apa?" soal Airina.

"Plan nak satukan Cikgu Aqma dengan Pak usu saya lah,"

"Macam mana plan awak tu?"

"Err.. Er... Saya pun tak tahu. Saya kecik lagi lah, mana tau nak fikir. Awak yang besar ni fikirlah macam mana,"

"Mana lah saya tahu. Awak dulu yang nak bagi plan tadi. Saya pulak yang kena," ujar Airina.

"Macam mana eh.." Arash membuat lagak seperti sdang berfikir.

"Haa!!!!!"

"Opocot mak kau! Ishh, terkejut saya!" Arash tersengih kambing.

"Kalau ya pun ada idea tak payah la jerit." bebel Airina.

"Hehehee sorry..."

"Ye lah yelah. Ha, apa idea awak tu?"

"Selalu tengok cerita Strawberry Karipap tak?" soal Arash.

"Selalu! Best sangat." jawab Airina.

"Mesti awak tahu kan macam mana diorang satukan maksu dan pak usu mereka tu?" soal Arash lagi.

"Mesti lah tahu. Jadi, apa kaitan cerita tu dengan plan kita?" soal Airina pula. Takda angin takda ribut, tetiba pulak bukak cerita pasal strawberry karipap.

"Kita ikutlaa apa yang diorang buat dalam cerita tu. Kan senang?" jawab Arash. Airina mula mengukir senyum.

"Pandai! Boleh boleh! Bila kita nak mulakan plan kita ni?"

"Ermm. Tak tahu lah, tapi kalau saya ada masa saya jumpa awak untuk bincang. Okay?" cadangnya.

"Okay."

Kring kringg kringg

"Uih loceng dah bunyi tu. Jom balik kelas!"

"Okay."

Perancangan mula beraksi.. Huahuahuahaah

Hari ni adalah hari paling istimewa bagi Azrul. Hati rasa rindu, excited dan tak sabar tu tak boleh blah. Papa dan mamanya akan berbalik semula ke Malaysia setelah bertahun lamanya di German.

Abang Aiman dan keluarganya dan Azrul bersiap sedia untuk ke airport untuk menyambut kedatangan yang berhormat.

"Tak sabarnya.." ujar Aiman dengan teruja sekali.

"Rindu betul kita dekat mereka." sambung Azrul.

Dua beradik sama saja. Perangai macam budak tadika.

Love You Mr. Under AgeWhere stories live. Discover now