"Mogen we meedoen?" Grindvacht keek naar Grondkit en Zonkit. Regenkit en Grindvacht waren een bolletje mos aan het overgooien. "Jullie kunnen toch... ehmmm... jullie kunnen toch samen mos overgooien?" Miauwde Grindvacht. "Maar we willen meedoen" zeurde Grondkit. Grindvacht zuchtte. "Ik ken nog een spel!" Riep Regenkit. "We kunnen doen dat-" Grondkit onderbrak Regenkit. "Jou spellen zijn saai" miauwde Grondkit. "Dat mag je niet zeggen!" Riep Grindvacht en hij ging beschermend voor Regenkit staan. "Kom we gaan wel wat anders doen" miauwde Zonkit. "Nee!" Riep Grondkit. Grindvacht keek toe hoe Grondkit tussen zijn poten doorliep en op Regenkit sprong. "Voorzichtig!" Miauwdr Zonkit en ze rende op de twee vechtende kittens af. "Regenkit pas op straks doe je haar nog pijn! Nee Grondkit je mag niet bijten!" Riep ze. Grondkit had Regenkit tegen de grond geduwd. Grindvacht zag Zandklauw voor zich, hij had Grasvoet tegen de grond gedrukt. "Nee!" Riep Grindvacht en hij pakte Grondkit bij haar nekvel. Grondkit schopte met haar achterpoten. Grindvacht liep haar los zodat ze viel. Grondkit piepte toen ze de grond raakte maar stond meteen weer op. Zonkit rende naar haar zus en keek of er geen bloed zat. Daarna liep ze naar Regenkit en deed hetzelfde. Grondkit stampte naar de kraamkamer. Zonkit en Regenkit volgde haar.
Grindvacht keek naar de maan. Hij zat midden op de openplek in het kamp. Het was nacht en iedereen lag te slapen. Grindvacht kon niet slapen. Wat moet ik toch met die kittens doen... Grindvacht zuchtte. Toen hoorde hij pootstappen achter zich. Grindvacht draaide zich om. Het was Grondkit. "Wat doe je hier? Ga terug naar de kraamkamer!" Siste Grindvacht. Grondkit negeerde hem en ging naast hem zitten. Grindvacht zei niks. "Het is koud" klaagde Grondkit na een tijdje. "Dan moet je terug naar binnen" siste Grindvacht geïrriteerd. "Nee" kaatste Grondkit. "Ik breng je anders wel naar de kraamkamer" miauwde Grindvacht en hij stond op om Grondkit bij haar nekvel te pakken. "Jij bent mijn vader niet" miauwde Grondkit. Grindvacht keek haar met open mond aan. "Natuurlijk ben ik je vader" miauwde Grindvacht. Hij mocht van Maanregen niet zeggen dat de vader van Grondkit en Zonkit eigenlijk Zandklauw was. "Maar waarom ben ik dan niet grijs?" Vroeg Grondkit. "Volgde keer vertel ik je dit, nu moet je slapen" miauwde Grindvacht. "Maar ik ben niet moe" miauwde Grondkit. "Kijk zelfs grote krijgers zijn moe" miauwde Grindvacht en hij deed alsof hij moest gapen. "Als ik ga slapen, ben ik dan ook een grote krijger?" Vroeg Grondkit. "Ja" miauwde Grindvacht en hij duwde haar met zijn neus richting de kraamkamer. Daarna draaide hij zich om en liep naar het krijgershol. "Slaap lekker" hoorde hij Grondkit nog zeggen. "Slaap lekker" murmelde Grindvacht zacht zodat alleen hij het kon horen. Hij rolden zich op in zijn nest. Na een lange tijd viel hij in slaap.
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfiction*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...