Seperti biasa pelajar2 akan berlari ala ala kambing keluar kandang pergi ke kelab kelab dan latihan masing masing.latihan silat sendeng.itulah hala tuju yusrina asyera pada petang koko sebegini.turut serta ain tihani.maklumlah nak berpecah macam manalah kan..setibanya yusrina di kawasan dewan u tuk sesi latihan petang anjuran kelab silat yg langsung tidak mempunyai sambutan.hanya mempunya 10 orang ahli kerana bagi pelajar lain x modern and hipster and also boring.
"Hello pengerusi!" Sapa Syazwani merangkul timbalan pengerusi sesi 2017.ialahkan..dah form 5 tahun ni.
"Emm.bello"balas yusrina pendek.terasa berat mulutnya menjawab.moodnya yg swing juga cuba dilayan.
Latihan dimulakan dengan sedikit regangan untuk mengelakkan apa apa yg tak diingini berlaku.satu demi satu arahan diberi oleh yusrina namun mulutnya terhenti apabila suara yg cukup dikenalinya dapat didengari.
"Assalammualaikum semua,hai yusrina."sapa satu satunya suara tidak lain tidak bukan,jejaka ketinggian 180 cm,putih mat salleh atau memang mat salleh keturunan yg lahir dari scotland,suara ckup rasa yg cukup husky romantic and soft.mata dark brown yg boleh mencecah hati kecil nurani sudah cukup untuk digelar "jejaka terhangat malaya",Ustaz Ammirudin Hafeez. Lingkungan 25 tahun mengambil jurusan medic.
Salam berganti seiringan Senyuman manis yg dilemparkan ustaz Ammirudin dari bibir merah jambunya,hamoir hampir membuatkan degupan jantung yusrina berhenti satu degupan.
"Happynya kawan kita sorang ni.."usik Ain Tihani melihat rakanya yg tidak cramp2 tersenyum seorang diri dari tadi.
"Baiklah, saya nak minta maaf saya lambat sikit tadi.saya nak uruskan hal sikit.ok pasal hal tu...saya jemputlah pejar baru untuk latihan sesi petang kelab persatuan seni silat sendeng malaysia,Muhammad Ammar Irfan bin datu' haji Muhammad Azmi."terang ustaz Ammirudin panjang.
Senyuman di wajah yusrina meleret.darahnya naik tahap sebu di muka.macam macam symptom dan kesan buruk berlaku.cuping telinganya terbakar dek api kemarahan.cukuplah aku dengar nama dia tadi asal dia kat sini?!ya allah!hancur satu satunya kebahagiaan yg boleh dikecapinya hilang.jelingan tajam yg penuh dwngan benci diberi sesama sendiri.kau tenhoklah nnt,aku akan buat kau benci kelab ni dan menyesal dengan keputusan kau!
"Wei,dahlahtu!sia sia je kau gaduh dengan dia!"tegur ain cuba meredakan kemarahan yg mlanda hati rakanya.
Latihan kmbali berjalan seperti biasa dan dileadkan oleh ustaz ammirudin yg masih tidak sedar lagi tentanh kitidanksenangan yusrina akibat kehadiran irfan yg jatuh dari langit mana entah.terkial kial irfan cuba mengikut apa yg diajar.biasalah budak hot masuk silat,lintang pukanglah jadinya.ustaz ammirudin menggelengkan kepalanya.
"Macamnilah irfan,ha..yusrina can you help me?"tanya ustaz ammirudin mengalihkan kepalanya ke arah yusrina.
"Tolong apa,ustaz?"soal yusrina pula.
"Tolong saya ajarkan irfan,start dari basic."terang ustaz ammirudin.
"WHAT?!NO!"jerit mereka serentak.
Semua terdiam.aduh..tengok! now hidup aku x perbah ada luck sejak dia muncul dalam hidup aku.erghhh.tapi apakan daya,hanya tunduk perintah ustaz ammirudin.baju tshirt irfan ditarik ke tepi."sini kau"
"Kita start dengan latihan tumbuk"arah yusrina membuat contoh.perlakuanya ditiru irfan.
"Asal takde angin takde ribut kau tiba tiba terTAMBAT hati pulak nak belajar dekat sini?"soal yusrian masih tidak mengangkat mukanya dan terus mengajar.
"Kenapa?salah?sekolah ni bebas nak masuk apa right?so sukahati aku lah"jawab irfan selamba.
"Takdelah just pelik.bukan main lagi dulu,apa yg aku masuk semuanya membosankan kan?so anytime anywhere kalau nak fuck off,dipersilakan."kata yusrina bercampur perlian yg tajam terhadap irfan.
Irfan mengangkat kening."aku rasa yusrina asyera yg aku dengar dari orang lah,baik..manis dipandang,BERBUDI BAHASA"perkataan terakhirnya ditekan."tapi apa yg aku nampak ni macam...BIADAP instead of BERBUDI BAHASA"Bom yg dibaling irfan kali ini betul betul tepat kpd yusrina yg berada dihadapanya membetulkan kesalahanya.
"Ada masalah ke?kacau hidup kau?"yusrina tersenyum sinis.
"Lagipun yg kau nak gabra suruh aku bela ni kenapa?takut?"soal irfan spontan.
"Takut?untuk apa?..."senyum sinis terukir di wajah yusrina.nak takut apa dengan orang macam kau?lawak tho.this is yusrina asyera merangkul anak khairulnizam lah.keluarga yg always abrave.
"Well..Takut kau x boleh focus sbb melting dengan kehandsomeman aku ni.."lagaknya mengangkat kening.
Kembang tekak yusrina dibuatnya.ya allah..alahai mamat prasan,mamat prasan."kau mmg still x berubah kan?still dengan habit memuji-diri-sendiri-kerana-tidak-dipuji kau tu.tolonglah..aku langsung takde perasaan kat kau k irfan?ni.mata ni.masih tau lagi menilai orang."balas yusrina sedikit annoying dengan sifat irfan.
"Kau pasti ke?"soal irfan dengan nada mencabar.mukanya tiba tiba dirapatkan ke arah yusrina yg terpaku seketika.tanganya diletakkan didinding menghalang yusrina daripada mengalihkan pandangan.matanya betul betul tertumpu kedalam mata yusrina.ya allah..mamat ni agak agaklah.memang aku x de perasaan kat dia, tapi perempuan mana kalau ada lelaki buat macamtu kat dia x nervous? Cuba cakap?tu bukan manusia namanya..
"Irfan,move."arah yusrina tegas,tetapi irfan masih diposisi yg sama.ok;mamat ni dah melampau.tangan irfan yg berada di sebelahnya ditarik dan dipulas kemudian di log dalam keaaan irfan yg sudah hilang kestabilan dan melutut."wow,wow,relaxlah..takkan dah gabra"pujuk irfan masih tersenyum."then,dont disturb me you idiot."marah yusrina lalu melepaskan irfan s itingan bunyi lonceng menandakan balik.irfan kembali berdiri tegak dan membetulkan pakaianya."oi yusrina!lagi satu aku nak cakap,aku x pernah pun tertambat hati dekat kelab ni tapi aku tertambat dekat seseorang yg dalam krlab ni;dia yg gerakkan hati aku!"jerit irfan kepada yusrina yg sudah menapak jauh tapi cukup untuk telinganya menyampaikan mesej irfan kedalam hati.ya allah shussh kau syaitan!dia saje je buat macamtu!
Irfan yg baru krluar dari kawasan sekolah terhenti melihat Rayyan Haikal,kawan sepasukan,kawan sekelas,dan kawan untuk seumur hidupnya."pahal ni,muka macam angelina joli kene potong bibir ni?"soal irfan berbaur gurauan.
"aku tanya ni..kau jangan marah ei?"soal rayyan sedikit serious.
"Ha,apa?"soal irfan pula.
"Perlu ke Kau buat semuani?kau tak rasa bersalah ke mainkan perasaan dia macamtu?"soal rayyan seakan akan bersalah.
"Sape?"tanya irfan masih pelik.
"Sape lagi...si yusrina tu lah.."jawab rayyan menggelengkan kepala.
"Aku buat semua ni demi mommy aku wei,dahlah x yah cerita pasal dia.pandai pandailah aku uruskan."balas irfan terus beredar
YOU ARE READING
Ditipu, Untuk Dicintai✔
Teen Fiction"Ma,isnt that too cruel? Buat dia jatuh cinta penuh harapan dengan irfan sebab nak buat dia kalah dariapada dapat scholarship tu then senang senang tinggalkan dia?srsly ma?!" Ajek gila mak aku ni suruh aku buat si minah bijak tahap dewa tu jatuh cin...