Anugerah Terbaik.

6 0 0
                                    

Hari ini ialah hari yang ditunggu-tunggu oleh semua pelajar tingkatan 3 di seluruh Malaysia iaitu keputusan pt3 yang baru dijalani beberapa hari lepas. Perasaan gementar dan gembira bermain-main di otak fikiran mereka. Bella,alqi,syila,izzah,eina duduk baris hadapan sekali di dalam dewan tersebut.

Inilah masanya!. "Zana amiyra...." nama pertama dipanggil oleh cikgu Musyid. Alqi "herh set2 gedik ni jugak nama pertama sebut"..."x baik la awak ni alqi,even dia gedik tapi tetap kawan kita,you know"-Izzah
"Hum okay2 i know"-Alqi .

Semua orang telah dipanggil untuk mengambil keputusan pt3. Sekarang tinggal 'anna-syaiza' sahaja yang tidak disebut. Cikgu Musyid berkata sekali lagi "baiklah,sekarang ialah pelajar yang telah mendapat 8A dalam pt3." Masih tertanya-tanya?. Siapa? "Bella".... oh!!!! Syukur, Alhamdulillah, air mata mengalir di pipi. Perasaan gembira membuak-buak di dalam dirinya. Dia tidak mampu berkata apa-apa hanya mampu senyum sahaja. "Seterusnya,Alqi..."
Alqi senyum.
"Izzah.... " tepukan masih kuat didengari
"Syila"
Dan akhir sekali ialah "Eina"..tepukan masih teruskan sehingga nama Eina disebut.

Kami gembira dengan keputusan pt3.. kami rasa inilah detik-detik yang paling bahagia buat 'anna-syaiza'. Ramai yang mengucapkan tahniah atas pencapaian terbaik iaitu 8A kepada kami. Kami tidak lupa juga untuk bersalaman dengan guru-guru yang banyak mengajar kami semua. Kami pulang ke rumah dengan wajah gembira.

(Rumah Alqi)

Alqi masuk ke bliliknya lalu mengambil telefon bimbitnya dam terus buka whatsapp. Dia tulis ucapan tahniah kepada team anna-syaiza. Selepas itu, dia ingin mengajak kawanya pergi keluar untuk meraikan kejayaan mereka di pantai.

Dia melihat Syila sedang menaip something dan balas "sy on je..humm..nk g pukul bape?x sabarnya.. just wait tau sbb nanti sy belikan kek untuk kita berlima"...wajah alqi tersenyum. Eina menaip "okay2 sbb lagipon dh habis pt3 so everyday bole keluar.. hahaha"
Izzah dan Bella hanya buat emoji 'setuju'. Alqi gembira dan menaip "kay,guys klu gitu pukul 3.00 hingga 5.00 ptg,bye"

(Pantai)

Mereka membentangkan tikar di atas pasir lalu duduk sambil makan makanan oleh masing2 dan kek yg dibeli oleh Syila. Fuh! Kalau dah sampai sini benda yang paling wajib kena buat iah tangkap gambar.. hauhuhu..  tu memang ada heheh..
"Korang nk sekolah mana lepas ni?-Eina
"Entahlah,"-Izzah
"Saya nak tunggu tawaran je"-Bella
"Doa-doalah kita ni sekolah yang sama"-Syila
"Aminn"-Balqis 
"Hope gitu"-Izzah

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 18, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

i wait you MR.T!Where stories live. Discover now