Aku dengan sekolah memang tak de chemistry langsung tapi sebabkan ada seorang makhluk allah ni lah aku kena tabahkan hati untuk pergi ke sekolah.. well crush aku tuh.. memang tak ah aku nak lepaskan peluang untuk jumpa dengan dia walaupun aku terpaksa pergi ke sekolah.. aku melihat jam tangan aku 'urmm dah pukul 6:55am ni baik aku gerak sekarang' almaklumlah aku kena terpacak dekat sekolah tu pukul 7:00am kalau tak nanti kena pancung dengan mak singa aka ketua pengawas aku. Nasib baik lah rumah aku memang dekat gila dengan sekolah so aku boleh lenggang kangkung jalan ke sekolah dengan jaminan yang aku akan datang on time dekat sekolah.. untung kan aku.. hohoho..
Selepas siap pakai kasut, aku terus berjalan ke sekolah..
Tetiba 'debush' " adoi mangkuk mana yang jahanam pergi langgar aku ni?" ujarku.. "eh eh sorry terlanggar,i x sengaja. btw nama i Zhafran. i student baru dekat sini.. nama you apa?" ujar pemilik suara yang melanggarku.
"hmm its ok.. owh ada aku tanya nama kau? x kan? nama aku Anilina. dah chaw aku dah lewat.. btw lain kali jalan tu tengok ah orang sekeliling jangan main tibai jalan jer" aku terus berlari masuk ke dalam sekolah.. waaa apalah nasib aku harini.. kalau aku lambat memang mamat tadi tu aku pancung kepala.. erghh.. Zhafran pula masih kaku disitu sambil melihat anilina yang lari ke dalam sekolah. ' hmm not bad perempuan nih.. garang.. i like'. sambil tersenyum.Anilina terus pecut masuk ke dalam bilik pengawas. huh nasib baik sempat. tetiba aku ternampak jejaka pujaan hatiku tengah study.. haih rajinnya dia.. no wonder lah dapat anugerah pelajar cemerlang jer setiap tahun.. aku mencari kelibat kawan kepochi aku nih.. "haih mana lah minah ni.. dah pukul berapa ni masih x muncul-muncul" aku terus melangkah pergi ke port wajib aku, tak lain dan tak bukan lagi tandas.. ye lah dah tempat tu jer satu- satu nya tempat yang ada cermin.. aku dengan cermin mana boleh dipisahkan.. hoho
sedang aku leka membetulkan tudung aku yg memang ketegak nih.. tetiba ada orang pukul aku.. aku menoleh ke belakang dan aku lihat sarah ada dekat belakang aku sambil tersengih macam kerang busuk. "ko pehal tersengih macam orang gila. dah ah datang lambat" balasku.. "hehe sorry lah beb aku ada masalah teknikal sikit. btw kan tadi aku prince charming aku dowh.. berterabur iman aku weh.. handsome gila.. haih siapalah jejaka tersebut" dah start dah sarah nih dengan gaya gedik plus terencat dia tu. " kau semua lelaki kau cakap handsome. jadi cam aku ni setia pada yang satu... hafiz sahaja pengarang jantung aku" aku berkata. "eleh setakat cakap cam tu boleh ah.. cer cakap depan- depan terus sawan kau" balas sarah. "kwaja kau. aku bukannya apa aku malu weh nak confess karang buatnya dia reject siapa yang malu aku tau x" balasku. "laa lek lah apa gunanya kau ada kawan cam aku nih.. apa kata kau rapat dengan dia.. dia ok lah.. kadang-kadang otak dia pun x centre" balas sarah. " kau boleh ah cakap lebih sebab kau memang rapat dengan dia" balasku. kadang-kadang aku jealous gak dengan sarah sebab dia rapat dengan hafiz tapi aku tahu yang sarah tak akan suka hafiz sebab dorang pon dah macam adik beradik."sengal lah ko.. macam mana nak rapat kalau kau x rapatkan.. ish minah ni" balas sarah..
kringgg
"semua pelajar sila beratur ke tapak perhimpunan sekarang" mak singa dah panggil tu.. aku dan sarah terus ke kantin untuk menghalau pelajar ke dewan.. itulah rutin aku setiap pagi. tetiba aku terserempak dengan hafiz. omg handsomenya dia..
"woi hafiz esok ada meeting tak" sarah. "tak kot sebab ramai yang busy"balasnya."alright" sarah berkata aku disebelah sarah hanya menjadi patung dekat situ.. inilah masalah aku setiap kali jumpa dia jer aku akan jadi patung yang bernyawa.. "woi yang ko diam macam nampak pontianak ni pahal?" sarah menyiku aku.. "hurmm x der pape" aku membalas.. kami terus ke tempat tugas kami.. dari tempat tugasku aku dapat perhatikan crush aku tengah menjalankan tugas dia.. haih.. hensem gila.. btw hafiz nih ketua pst 1 so apa-apa yabng berkaitan pelajar datang lewat dia yang akan handle.. kebanyakkan budak yang datang lewat adalah perempuan dan aku ada ternampak airis and the gang aka kumpulan gedik tak habis-habis panggil hafiz.. eee berbulu mata aku tengok dorang nih.Selepas habis perhimpunan, aku masuk ke kelas aku.. aku dengan sarah berlainan kelas.. dia pure science dan aku kelas perdagangan.. well aku memang minat dari dulu subjek perdagangan sebab tu aku lebih rela tolak tawaran untuk masuk ke sub science.. tak sanggup aku nak hadap add math,fiz semua tu.
guru kelas aku pn lily masuk ke kelas.. " selamat pagi cikgu". selepas pn lily benarkan kami duduk. ketua kelas aku aka mamat bola ni terus beritau kehadiran pelajar dekat guru.
"student hari ni kita ada pelajar baru.. mari masuk"
pelajar baru tersebut pun masuk. aku malas nak ambil tahu,aku terus keluarkan buku sains aku dan buat latihan.
aku terdengar budak perempuan kelas aku menjerit terutamanya minah-minah gedik.
jadi aku angkat lah kepala aku untuk lihat budak baru tu.
"WHAT"aku menjerit.semua yang ada dalam kelas aku,pandang aku dengan pelik...-tbc-
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
hye korang... sorry sebab lama tak update and tukar plot sikit..hopefully korg suka lah dengan plot yang baru nih... btw kalau korang ada idea nak tambah kan dia jadi menarik jangan malu jangan segan nak comment bagi tau idea.. sis sedia menerima. btw korang rasa kenapa si anilina tu menjerit? kalau nak tau kena tunggu bab seterusnya. jangan lupa vote tau.. tolong doa kan sis supaya boleh jawab spm.. nervous weh lagi brapa hari jer nak spm..haiyoo... ok lah jumpa korang nanti hehe... bye..xoxo
YOU ARE READING
MR AND MRS MEOW
Randomkadang- kadang cinta tidak harus dimiliki :) ikuti kisah hidup anilina yang berdepan dengan dua jejaka. apakah yang harus dia lakukan?