Belum sempat hafiz menghabiskan ayatnya. perempuan di sebelah hafiz mencelah.
" I wife to be dia. Nama I Wana. I baru je pindah sini sebab my dad ada hal kat sini. Tambahan lagi I dekat lah dengan husband to be I" Wana berkata dengan riangnya.
Aku melihat hafiz dia diam sahaja macam membenarkan apa yang diperkatakan oleh Wana.
Hancur Hancur Aku. Bila-bila saja hancur- hancur aku. Macam ni lah sekarang hati aku yang retak menanti belah bila dapat tahu crush sendiri ada yang punya.
Sarah cuba menenangkan aku.
"owh ok lah kitaorg chaw dulu. btw nice to meet you Wana. korang jom" ujarku.. Masa ni aku rasa nak terjun je kat bangunan. Tapi bila difikirkan balik dosa woi.. apa lah nasib crush sudah berpunya."beb lek ah banyak lagi kumbang kat luar sana. yang kat sebelah kau pon ok gak. handsome lagi" pujuk sarah.
"kepala otak kau tu mamat tak guna gak ko kenenkan dengan aku" balasku.
"hehe lek ah.. bye weh aku kena masuk class dulu.. stay strong" balas sarah
" alright.. thanks weh". jawabku.
" hm ko dah habis ke buat sinetron dekat depan aku" zhafran berkata. eh mangkuk ni aku cekik kang. ada plak yang arwah. dah lah hati dengan sedih. aku jeling zhafran dan terus masuk ke kelas.. aku dengar suara Zhafran gelak dekat depan pintu. sengal tol budak ni.
Sejak habis rehat ni, satu habuk yang cikgu ajar pon aku tak faham. aku tak leh fokus.. patah seribu hatiku. yang mamat menyengal dekat sebelah aku ni tak habis- habis mengacau aku. dah lah peminat dia pandang aku semacam.. ish ni yang buat seram ni..Selepas mata pelajaran akhir tamat. Aku terus ambil beg dan keluar dari kelas malas aku nak lama-lama dekat class. rimas dengan budak perempuan yang gedik datang dekat meja aku semata-mata nak tanya soalan remeh temeh dekat mamat sengal tu. kadang geli juga aku dengar ayat dorang. macam 'Zhafran kenapa u comel sangat' ' Zhafran sabtu ni u free tak' huh bosan.
aku terus tunggu sarah dekat tempat biasa. tetiba aku ternampak hafiz keluar dari kelas dia. aku buat tahu. malas aku nak ambil tahu pasal dia. sakit hati aku ni masih belum pulih lagi. haih sedihnya... hafiz datang menghampiriku.
"Weh anilina, Sarah suruh bagitau yang dia kena balik lambat hari ni. dia suruh kau balik dulu" hafiz berkata. Aku pandang dia dengan muka yang tak de perasan maklumlah hati tengah sakit jadi tak boleh nak react apa-apa. "owh ok. bye" jawabku dan terus pergi tinggalkan dia berseorangan.
'asal dengan dia tu..lain macam jer. lantak ah. baik aku chow dulu sebelum minah gedik tu jumpa aku' hafiz.
Sesampainya dirumah aku terus membuka twitter. aku meluahkan perasaan aku dekat twitter.
mrs_candy15
Kadang-kadang apa yang kita mahu tidak semestinya kita perolehi. Kerana aku sayangkan kau, aku biarkan kau bahagia bersamanya.Selepas meluahkan perasaan di twitter. aku terus tidur bersama tangisan. teruk betul anak dara ni.
"Alinnnnn bangunnnnnn"
-tbc-
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
hye korang. rasanya siapa eh yang panggil alin tu? siapa eh minah gedik yang dimaksudkan oleh hafiz. nak tau sape kena tunggu next chapter. vote bebanyak tau... maceh
YOU ARE READING
MR AND MRS MEOW
De Todokadang- kadang cinta tidak harus dimiliki :) ikuti kisah hidup anilina yang berdepan dengan dua jejaka. apakah yang harus dia lakukan?