Hey guys! Rinduu author tak? 😂 Jeongmal mianhaeyo sebab dah lama tak update! Bukan apa, act author busy dengan PT3. Maklumlah PT3 around the corner uhukkks! Doakan author k guys? Okay lets start!
--------------------------------------------------------------------------------
"Hey annyeonghasaeyo!" Satu suara yang agak garau tapi mesra menyapa gegendang telinga Eunji.
Eunji menoleh sekilas.
"Nan?"
"Nae, mom." Lelaki itu menjawab sopan.
Eunji merenung lelaki yang berdiri di hadapannya sekarang. Lelaki berbadan tegap. Bersuit hitam, bertie merah jambu. What? Merah jambu? Okay teruskan. Berkasut hitam berkilau. Berkaca mata hitam. Mengenakan mask cloth hitam di mukanya. Eunji mengerutkan dahinya. Who is this man act? :/ Eunji hanya diam melihat dari jaraknya yang berdiri agak jauh dari lelaki tersebut.
Lelaki itu memulakan bicara.
"Nan, Kim Seok Jin imnida! You can call me, Jin. Saya datang sini nak jumpa dengan awak. Awak, Jung Eunji kan?" Lelaki itu mengorak beberapa langkah ke hadapan.
Eunji mula takut. Dia mengundurkan langkahnya perlahan lahan ke belakang. Ya, walaupun dia tahu bahawa lelaki ini bukan Tuan ChimChim tapi dia tetap takut.
"Nae, nan Jung Eunji imnida. Kenapa awak cari saya? Saya rasa saya tak kenal awak." Eunji gagahkan diri untuk bersuara.
"Ya, memang cik tak kenal saya. Dan saya pun tak kenal cik. Sebenarnya saya datang ke sini berjumpa dgn cik atas satu arahan. Tak sangka pulak boleh jumpa cik cepat macam ni."
"Satu arahan? Arahan drpd siapa? Ha?" Eunji mula gelisah. Jantungnya berdegup kencang seperti ada satu ribut taufan yang sedang melanggar jantung nya.
"Calm Eunji calm. Saya bukannya orang jahat. Bos saya, dia yang nak saya cari cik." Lelaki itu masih dengan nada lembutnya.
"Your bos? Tuan ChimChim?"
"Nae, Tuan ChimChim."
" Taknak! Aku taknak! Kau jangan berani dekat dengan aku! Atau takkkk...." Eunji memberhentikan katanya sambil matanya meliar mencari sesuatu.
Batu besar. Eunji terus mencapai batu besar itu.
"Atau tak aku baling batu ni kat kau!" Eunji berang. Dia tidak main main kali ini.
"Eunji, relax. Saya tak buat apa apa pun. Tuan ChimChim nak saya datang sini jumpa cik secara baik. Bukan untuk takutkan cik ataupun culik cik." Lelaki itu cuba menenangkan Eunji.
"Kau tipu! Habistuh kau datang sini nak jumpa aku buat apa?!" Eunji masih dengan nada marahnya.
"Saya datang sini sebab Tuan ChimChim suruh saya bagi cik ini." Lelaki yang bernama Seok Jin itu menghulurkan sekeping sampul surat dengan isi yang tebal berwarna merah jambu serta satu beg kertas yang entah apa isi di dalamnya.
Eunji agak teragak agak untuk mengambilnya.
"Cik, ambillah. Tuan betul betul minta maaf atas segala kesilapan dia terhadap cik." Jin masih setia menghulurkan segala pemberian bosnya kepada Eunji.