Sekiranya Jungkook , Jimin dan V mampu disumpah menjadi lembu , nescaya tiadalah sekandang atau seladang lembu mahu menerima mereka . Bukan kerana rupa paras , Jauh sekali kerana mereka sudah menghidap penyakit berjangkit yg membawa maut . Tetapi kerana perangai nakal tahap maksima dan sering menimbulkan masalah di sekolah .
Membuli , menyakat pelajar lain sampai tahap mangsa minta di pindahkan sekolah , bermain di dalam kelas dan mendapat keputusan yg teruk bagi setiap peperiksaan , adalah antara perkara yg mampu dilakukan oleh 3 org pelajar tingkatan 5 itu dengan baik.
Atas sbb itu , beberapa kali mereka diberikan amaran oleh guru dan juga pengetua . Namun semua itu masih gagal mengubah perangai tiga sekawan. Lebih teruk lagi , ibu bapa mereka memberikan dorongan pula terhadap sikap sikap negatif itu .
Setiap kali dipanggil ke sekolah , pasti guru akan di salahkan . Anak mereka pula tidak mungkin melakukan segala perkara jahat yg diperkatakan. Maka makin besar lh kepala , mangkin bermaharaja lela menjadi samseng sekolah yg terkemuka.
Satu hari , mereka ber3 dipanggil masuk ke dalam pejabat pengetua. Tidak secuit pon arahan itu menimbulkan perasaan takut dalam hati . Malah keluar masuk bilik pengetua sudah macam keluar masuk tandas sahaja pada mereka.
Ada pon perjumpaan kali ini bukan lah sesuatu yg disangkakan . Tiada rotan, Tiada tengking , Tiada juga amaran keras . Tetapi pengetua memberitahu yg mereka ber3 telah dipilih mengikut satu perkhemahan . Di mana 3 sekawan akan mewakili sekolah buat pertama kalinya .
V dan Jimin amat berbesar hati menerima tawaran itu . Tetapi tidak bagi jungkook . Dia berasa kurang sedap hati . Tetapi di diamkan sahaja sepanjang masih berada di dalam pejabat pengetua . Sebaik keluar , dia jadi berkira kira sama ada hendak memberitahu kawan kawannya ataupun tidak .
'' Sumpah aku tak sangka kita terpilih .'' Jimin memberitahu dgn nada yg penuh teruja .
'' Aku pon dh lame tak berkhemah . '' V membalas dengan angguk kepala yg bersemangat .
Sememangnya kali terakhir mereka ber3 ikut perkhemahan adalah ketika berada di tingkatan 2 . Tiga sekawan yg dipanggil bdk² jelmaan syaitan telah mengakibatkan kemah para peserta lain terbakar . Apabila di siasat , puncanya adalah kerana jungkook , jimin dan V telah merokok di dalam khemah tersebut . Sejak dari insiden itu , mereka tidak dibenarkan mengikut mana mana perkhemahan .
~Bersambung~
YOU ARE READING
(c) V A M P I R E ?!!
VampireJungkook , v dan jimin sememangnya terkenal di sekolah dengan kenakalan mereka. Pengetua telah menghantar mereka ber 3 ke satu perkhemahan khas bagi mewakili sekolah. Adakah perkhemahan itu untuk mengubah sikap mereka ?? semua jawapan ada di dalam n...