Prolog

266 17 5
                                    

Dveře vedoucí z honosného sídla v Praze - Panenských Břežanech se rozrazily, Stanul v nich vysoký světlovlasý muž s chladnýma modrýma očima a světlými krátkými vlasy. Na sobě měl uniformu důstojníka SS s hákovým křížem a říšskou orlicí na rukávu. Nadechl se čerstvého vzduchu a trochu se protáhl, aby ulevil bolavým zádům.

Před kovovou bránou stál nablýskaný, na svou dobu moderní kabriolet značky Mercedes. Na slunci se černě zatřpytila poznávací značka vozu SS-3. Jeho řidič, SS-Oberscharführer Johannes Klein, srazil podpatky a zdvihl pravici k pozdravu. ,,Heil Hitler, Herr Reichprotektor." pozdravil muže stále stojícího ve dveřích. Zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich mu pozdrav oplatil a levou rukou pohladil po vlasech svou dceru Silke, která mu právě podávala jeho koženou aktovku s důležitými dokumenty, kterou měl Heydrich vzít na svou odpolední schůzku s Vůdcem v Berlíně. Klein pohlédl na hodinky a nesměle protektora oslovil:
,,Herr Reichsprotektor, nerad vás vyrušuji, ale máme deset minut zpoždění oproti původnímu plánu. Jistě nechcete dopolední vlak zmeškat." Heydrich přikývl a vsoukal své dva metry výšky na sedadlo vedle šoféra. Motor se rozvrčel a Mercedes vyrazil vpřed. Heydrich se ani nepozastavil nad tím, že s nimi dnes nejede jeho obvyklý ochranný doprovod - eskorta skládající se z obrněného vozu, transportéru a ještě jednoho kabrioletu vysokého důstojníka SS.

Automobil jel rychlostí asi sedmdesát kilometrů v hodině. Heydrich se co chvíli díval na hodinky - Klein měl pravdu, pokud chtějí vlak do Berlína stihnout, musejí na říšské kancléřství v Praze přijet nejpozději do dvaceti minut. 

Klein šlápl na brzdu a nechal vůz trochu zpomalit, aby mohl vjet do ostré zatáčky v pražských Holešovicích. Do zatáčky zrovna vjížděla tramvaj. Jen koutkem oka zpozoroval jakéhosi mladíka, který se vydal Mercedesu do cesty, jako by chtěl tramvaj stihnout.
,,Idiot! To se nemohl rozmyslet dřív?" rozčiloval se Klein, prudce zabrzdil, aby snad toho nešiku ještě nepřejel, a dvakrát zmáčkl klakson. Jenže muž se prudce otočil čelem k autu a zvedl plášť, který měl dosud - snad kvůli květnovému horku - přehozený přes ruku. Pod pláštěm se objevil anglický typ samopalu - Stengun MK II. Klein křečovitě sevřel volant. Po zádech mu přejel mráz. Doslova zamrzl na místě a jen bezmocně sledoval, jak hlaveň zbraně míří říšskému protektorovi na prsa ...

Vražda tyrana není zločinem √Kde žijí příběhy. Začni objevovat