Chapter 4 - Anioły

563 27 3
                                    


Anioły przedstawione w Supernatural nie różnią się znacznie od tych z podań i wierzeń religijnych. To przede wszystkim żołnierze Boga, kochający swego ojca ponad wszystko, pozbawione wolnej woli i mające za zadanie wypełniać rozkazy „z góry”. Pierwszym aniołem jakiego poznajemy jest Castiel.

Dowiadujemy się, że przede wszystkim chcą wypełnić wolę proroka, „co zostało zapisane”, odrzucając niejako słowa Boga i polecenie opieki nad rodzajem ludzkim. Świat aniołów jest zadziwiająco podobny do świata ludzi. Znajdujący się w stanie wojny, przepełniony walką o władzę. Anioły w Supernatural nie zawsze głoszą słowo swego ojca, wątpią za to, czy on w ogóle żyje i interesuje się tym, co się dzieje. Czują się przez niego zdradzone i opuszczone.

Sprawa ich opieki nad człowiekiem jest dość dyskusyjna. Wydawać by się mogło, że opiekują się ludźmi tylko w momencie możliwości odniesienia jakiejś konkretnej korzyści. Większość aniołów odnosi się do ludzi z pogardą, jako do istot gorszych, małych i nic nie znaczących, nie mających ważnego miejsca w ich niebiańskim planie. Używają ludzi jako narzędzi w walce między sobą, dzięki którym można rozpętać zapowiedzianą Apokalipsę i doprowadzić do końcowej konfrontacji braci – Michała i Lucyfera, po której wreszcie zapanuje „święty spokój”.

Anioły, które zbuntowały się przeciw sytuacji w niebie, ukrywają się na Ziemi. Ciekawe jest, że nadal posiadają większość swojej mocy, która jednak cały czas słabnie. Mogą uzdrawiać, przenosić się w czasie, a także egzorcyzmować demony. Anioły są nieśmiertelne, można je zabić jedynie mieczem archanioła, a uwięzić przy pomocy świętego oleju z Palestyny. Aby móc chodzić po ziemi, anioły potrzebują naczynia; człowieka, który zgodzi się, aby przebywały w jego ciele.

Jedynym aniołem pozbawionym całkowicie swoich mocy po upadku na Ziemię była Anna Milton. Dziewczyna stała się znów aniołem, odzyskując swoją łaskę, którą zgubiła spadając.

Bestiariusz • Supernatural •Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz