Baldur w mitologii nordyckiej był synem Odyna i Friggi. Uważany za najpiękniejszego i najszlachetniejszego, boga światła i wiosny, tego, co dobre i sprawiedliwe, symbol piękna i mądrości, ulubieniec wszystkich bogów.Wśród wielu mitów na temat Baldura, na uwagę zasługuje ten o jego śmierci. Pewnej nocy matka Baldura, Frigg, miała sen. Zobaczyła w nim jak bogini śmierci, Hel, przychodzi po jej syna. Sam Baldur także śnił o zagrażającym mu niebezpieczeństwie. Obawiając się najgorszego, Odyn przywołał Walę, strażniczkę Hel, by upewnić się, czy aby na pewno o Baldura chodzi. Gdy zapytał, kto jest oczekiwany w królestwie Hel, Wala odpowiedziała: „Baldura dobrego się czeka. Zabije go Hödur, jego ślepy brat.”
Zaniepokojeni Asowie zwołali naradę, na której ustalili, że wszystkie stworzenia na niebie i ziemi złożą świętą przysięgę, że nie zrobią krzywdy Baldurowi. I tak ogień i woda, olbrzymy i elfy, ludzie, zwierzęta i rośliny przestrzegali przysięgi. Od tej pory wszelka broń rzucana w Baldura chybiała celu.
Pewnego dnia, gdy Asowie bawili się rzucając bronią w Baldura, podstępny Loki, przybierając postać staruszki, wykradł od Frigg jej tajemnicę. Wynikało z niej, że na dębie przy bramie Walhalli rośnie jemioła, której święta przysięga nie dotyczy. Jemiołę uznano za zbyt słabą. Loki natychmiast udał się do dębu i z gałązki jemioły zrobił strzałę. Wrócił do kręgu bogów, którzy ciągle się bawili. Na uboczu spostrzegł ślepego brata Baldura – Hödora. Namówił go by ten napiął łuk, a on za niego wyceluje. Hödur uczynił to, o co go Loki porosił. I tak wypełniła się przepowiednia. Ugodzony strzałą Baldur padł na ziemię, a duch z niego uleciał. Nigdy przedtem i po tym wydarzeniu takiej żałoby na niebie i ziemi nie było.
Baldur to postać epizodyczna, która pojawia się w odcinku ,,Hammer Of The Gods''. Wraz z najważniejszymi bogami innych religii pojmuje braci Winchester. Baldur jest przedstawiony jako wysoki, przystojny brunet, romansujący z boginią Kali. Ginie z ręki Lucyfera.
CZYTASZ
Bestiariusz • Supernatural •
SonstigesCo nadprzyrodzonego pojawia się w każdym odcinku? Skąd twórcy czerpią pomysły? O czym naprawdę są te wszystkie legendy? Bestiariusz to obszerny przewodnik po amerykańskiej kulturze, folklorze i miejskich legendach. Znajdują się tu opisy wszelkich kr...