Benderowie to słynna rodzina seryjnych zabójców, która była właścicielem sklepu ogólnospożywczego i gospody "Wayside" w hrabstwie Labette, w stanie Kansas, w latach 1872-1973. Rodzinę tworzyli John, jego żona Marli, syn John Jr. i córka Kate. Kate była bardzo atrakcyjną i przebojową kobietą, która kierowała poczynaniami rodziny. Twierdziła, że jest uzdrowicielką leczącą wszelkie choroby oraz medium potrafiącą kontaktować się ze zmarłymi.
Dom Benerów posiadał pokój przedzielony zasłoną. Jeśli gość wydawał się być bogaty oferowano mu poczęstunek, pozwalano usiąść przy stole, po czym Kate odwracała jego uwagę, kiedy jej ojciec z bratem wychodzili zza zasłony i uderzali gościa młotkami w czaszkę. Aby upewnić się, że ofiara nie żyje podcinano jej gardło. Ciało przesuwano za zasłonę i wrzucano do zapadni, która prowadziła do piwnicy. Następnie ciało ogołacano z wszelkich kosztowności i chowano w ogrodzie za domem.
Nie wiadomo, co się stało z rodziną Benderów po ich ucieczce. Pułkownik York użył swoich znajomości w wojsku i zorganizował rozległe poszukiwania, lecz nie przyniosłe one skutku. Wojsku pomagali również członkowie straży obywatelskiej, ale i ich wysiłki poszły na marne. Plotka głosi jednak, że jedna z grup poszukiwawczych odnalazła rodzinę i zastrzeliła wszystkich jej członków, oprócz Kate, którą spalono żywcem.
Historia ich ucieczki szybko się rozpowszechniła, a ich poszukiwania trwały przez kolejne 50 lat. Zdarza się, iż kobiety przechadzające się w pobliżu domu Benderów są oskarżane o bycie Kate i jej matką.
Winchester'owie przyjeżdżają do miasteczka Hibbing, w stanie Minnesota, aby rozwikłać sprawę tajemniczych zniknięć. Wkrótce po tym Sam zostaje porwany z parkingu przed motelem. Dean wraz z Kathleen, tamtejszą panią szeryf wyruszają na poszukiwania. Okazuje się, że jej brat zaginął rok temu w ten sposób, dzięki czemu mimo kryminalnej przeszłości starszego Winchestera zaczyna z nim współpracować.
Sposób postępowania rodziny Benderów był bardzo podoby do tych rzeczywistych. Porywają oni ludzi bezszelestnie, niezauważeni. Swoje ofiary traktują bezlitośnie, torturują je, a nawet na nie polują.
◘ Postacie te pojawiają się w odcinku:
• 1x15
CZYTASZ
Bestiariusz • Supernatural •
RandomCo nadprzyrodzonego pojawia się w każdym odcinku? Skąd twórcy czerpią pomysły? O czym naprawdę są te wszystkie legendy? Bestiariusz to obszerny przewodnik po amerykańskiej kulturze, folklorze i miejskich legendach. Znajdują się tu opisy wszelkich kr...