Kaki dihentakkan ke tanah. Sesekali menguis-nguis tanah dengan hujung jari kaki.Bosan. Itulah yang dirasakan Haera pada saat ini. Menanti manusia merangkap rakan baiknya. Oh, dia memang paling benci bab tunggu-menunggu.
Kim Jong In, lebih mesra dipanggil Kai. Rakan baik Haera, tidak perlu ditanya lagi sejak bila. Berkulit agak gelap, tinggi dan tegap. Harapan sekolah dalam bidang sukan, terutamanya bola keranjang. Ciri-ciri ideal bukan ? Ahli kumpulan EXO lagi !
Oh, perkenalkan juga, Haera. Nama penuh, Kang Haera, gadis berambut pendek, gayanya seperti budak lelaki, namun masih terserlah ciri-ciri kewanitaannya. Keras kepala, teguh pada pendirian, berani, itulah sikapnya.
Yang paling menarik sekali, dia juga meminati sukan bola keranjang. Ya, walaupun jarang perempuan menyertai sukan jenis ini. (?) Mungkin itulah salah satu mengapa dia dan Kai boleh 'sekepala' hingga kini.
Tangan sudah disilangkan di dada, tetap dalam kedudukan menyandar ke dahan pokok daripada tadi.
"Hei ! Bagilah balik ! "
"Bhahaha. Pendek, boo.. Pendek ! Bhahaha."
"Eii yoda. Sebelum aku bagi penyepak bin penumbuk aku nih, bagi ah balik ! "
"Ahahah. Penumbuk kau ? Muka aku pun takkan sampai xD "
"Dahlah Chan. Bagi balik kat dia."
"Alorh. Yelo, yelo. Nak Baek."
Suara bising yang kedengaran riuh-rendah. Pastinya Haera mengenali suara tersebut. EXO, datang menghampiri Haera. Atau lebih tepat, ke gelanggang.
Namun Haera tersedar seseorang yang tiada bersama mereka. Ya, manusia bertuah yang dia tunggu-tunggu semenjak tadi, hilang entah ke mana.
Haera menapak menuju ke arah EXO.
"Suho-ah" Tegur Haera.
"Oh ? Haera ? Annyeong." Balas Suho bersama senyumannya. (Auu xD)
"Ah, annyeong. Korang buat apa kat sinih ? " Ya, Haera tahu itu memang boleh dikategorikan sebagai 'stupid question'. Dia pun tidak tahu bagaimana soalan 'kreatif' itu boleh boleh terpacul dari mulutnya.
"Tengah memasak. Kau tak nampak ke ? " sampuk Luhan, membalas pertanyaan Haera.
"Ah, mari sudah loyar buruknya."
"Ahhahaha," tertawa dua jejaka di hadapan Haera.
Haera hanya menggeleng kepala sambil menahan senyumannya. Ah, baru teringat ! Haera menjongket sambil mendongak-dongakkan kepalanya sedikit, gayanya seperti mencari seseorang.
"Apa yang kau buat tuh ? " Kris yang kehairanan, menyoal Haera.
"Ah.. T-tak de pape lah.." Haera belakang tengkuknya.
"Cari Kai ? " tebak Suho.
'Mak aih.. Apa yang manusia nih tak tahu ah ? Cam tetau jah aku tengah cari budak tuh.' sempat Haera berkata sendirian di dalam hati.
"Err.."
"Kai kata ada 'emergency' kit tadi." Suho menyambung tanpa menunggu jawapan Haera.
YOU ARE READING
GIRL ✘ FRIEND「KJI」
Romantik|I MALAY SHORT FF I| ❝ Kau.. Suka aku ke? ❞ _KANG HAERA ❝ Hah? K-kau? Mimpi pun takkan lah. Aku suka yang rambut panjang, lembut, rajin, dan semua yang berlawanan dengan kau lah! ❞ _KIM JONGIN Hati insan mana yang tidak terluka pabila dilemparkan...