Detta har hänt:
Jag ser att han är blank under ögonen.
Han kramade mig bakifrån och jag kunde höra honom snyfta.
***************- Varför gråter du? Säger jag
Han vänder sig och trycker huvudet mot kudden. Jag hör att han börjar gråta ännu mer. Jag lägger mig brevid honom och omfamnar honom. Sedan sommar jag.Jag vaknar av ljuset som lyste in genom fönstret , jag låg ensam i soffan. Ogge har nog gått upp, alla gick i korridoren.
- Vad blir det för frukost då? Frågar jag dom
- Pfft, du får att hjälpa till! säger Ossie
- Är du inte min gentleman? Säger jag
Ossie tittar på mig med en mördarblick och alla följer efter honom till köket medans jag går och gör iordnig mig.
När jag är färdig sitter alla killarna i vardagsrummet med klädena på och äter smörgås. Jag går ut i köket.
- Har ni nutella? Skriker jag till Ossie
- NUTELLA! Hör jag Omar skrika
- Jag säger det en gång, ha ingen nutella i huset när Omar är där! säger Ossie.
Jag skrattar och gör en smörgås med paprika istället.Vi var hos Ossie hela förmiddagen och spelade FIFA inann Daff och Sebbe hämtade killarna. Felix utmanade mig , han var bra. Vi spelade ett tag och helt plötslig var matchen slut och jag hade vunnit. Jag ställde mig upp och dansade. Felix sprang iväg, jag såg att han öppnade balkongdörren sedan kom han in med ett bränbollsträ i högsta hugg mot mig. Han jagade mig till föräldrarnas rum och han kastade sig på mig i luften och vi landade i sägen, sen dröjde det inte länge inann alla andra killar också låg där.
Sedan låg vi där på varandra och hade kul tills dörrklockan ringde. Alla blev jätteledsna, jag kramade om alla i evigheter innan dom åkte, längst Ogge.
Vem vet när jag skulle få träffa honom igen?. Men det var då konstigt, vi hade inte pratat något om igår idag alls. Vard ET jag som gjorde det?. Var det dumt?. Nu har dom åkt. Nu har jag skuldkänslor. Jag är jättenedstämd. Jag vänder mig mot Ossie och ger honom också en kram.
- Tack för helgen, det har varit en av dom bästa i mitt liv!
Han ler mot mig med sitt perfekta leende och sedan hjälps vi åt och städa inann jag cyklar hem.- Jag är hemma! Skriker jag när jag precis gått in genom dörren.
Mamma kommer ut i hallen, jag tar av mig jackan och hon ser bandaget.
- Vad har du gjort på handleden? Frågar mamma.
- Jag råkade ramla när vi körde Just dance 3, golvet var så glidigt. Klumpigt jag håller med! Jag var tvugen att ljuga, om mamma hade fått veta att jag hade blivit överfallen av massor av foooers skulle jag få utegångsförbud.Jag går upp på mitt rum och ringer Tilde på Skype, jag berättar allt som hänt under helgen. När vi sov i samma säng och hade Harry Potter marathon, när vi spelade FIFA och inte minst kyssen. Hon grät av avensjuka.
Resten av kvällen myste jag med mamma när vi såg på mean girls och åt tacos. Mamma är den andra halvan av mig, och hon betyder ännu mer nu när pappa inte finns.**************
Idag har jag bakat pepparkakor och alltså inte hunnit skriva förens nu.
Dethär kapitlet blev väldigt kort (tror jag 😄). Men iallafall hoppas ni gillar det. För nästa kapitlet har jag jättemycket planer.
Saknar min gitarr, den är på skolan 😭.Förresten tack för ännu mer reads, ni är BÄST. LOVE U! ❤️
Nattmackor// Kajsa
VOUS LISEZ
Love is not easy - The Fooo novell
FanfictionFrån första början var The Fooo helt okända för mig, men nu händer saker jag aldrig trodde skulle hända. Några meningar ur kap.2: Han hade på en sig en mössa som täckte hela ansiktet. Precis innan lektionen började tog han av sig möss...