POV James PotterWekker geluid* Langzaam doe ik mijn ogen open. Ik kijk op mijn wekker en het is 7 uur. Ik loop naar beneden en loop de kamer van mijn ouders in. Ik spring op het bed en roep KEIHARD "mam, pap ik ben 11
het is een speciale dag!"
Mijn vader open stiekem zijn rechter oog en sluit hem dan heel snel weer.
"Pap ik zag het wel hoor, niet zo flauw doen." Opeens tilt mijn vader me op en gooit me in het midden van het bed. "Gefeliciteerd met je elfde verjaardag schat." zei mijn moeder. We horen zachtjes getik van beneden komen. Ik spring (val) over mijn vader heen omdat ik denk dat ik weet wat het is. Ik storm de trap af naar beneden gevolgd door mijn ouders. Ik zie voor het raam een grote uil zitten met een brief in zijn snavel. Mijn moeder open het raam en de uil laat de brief vallen en vliegt gelijk weer weg. Ik open de brief en het was precies zoals ik verwachtte, mijn Zweinstein brief.POV Lilly Evens
Langzaam word ik wakker, ik wilde me nog een keer omdraaien maar toen hoorde ik mijn moeder roepen. ze riep: "Sjors! Sjors! kom naar beneden!" Ze riep zo hard dat ik en mijn zus Petunia ook naar beneden liepen om te gaan kijken. We kwamen beneden en we zagen een uil voor het raam zitten, hij had iets in zijn snavel. Langzaam deed mijn vader het raam open. De uil gooide de brief naar binnen en vloog weer weg. Ik wilde de brief pakken maar mijn moeder was te snel. Mijn moeder las de brief en ik zag aan haar gezicht dat er iets vreemds aan de hand was. Toen ze klaar was meel lezen zei ze: " Lilly deze brief is voor jou" en ze gaf de brief aan mij. Ik las de brief zorgvuldig want ik was nieuwsgierig. Ik vond het een rare brief. Er stonden rare woorden in zoals: Zweinstein, Wegisweg, toveren, perron 9 3/4. ik vroeg aan mijn moeder: "is dit een grap?" ik denk het niet schat. " hey, maar als Lilly zo'n brief krijgt moet ik er toch ook 1 krijgen?" zei Petunia. "misschien heeft jou uil vertraging hij komt vast later" daarna ging ik nog even naar mijn kamer toe. Ik ging op mijn bed liggen en ik dacht bij mezelf: "wauw een toverschool" en ik viel weer in slaap.
POV Severus Sneep
Het was ochtend, ik was klaarwakker. Ik keek op mijn wekker en het was half 6 s'ochtend. Toen ik op de kalender keek dacht ik: hopen dat mijn brief vandaag komt. toen ging ik me aankleden en naar beneden om te ontbijten. Mijn ouders waren ondertussen ook wakker geworden. Na het ontbijt wilde ik net als normaal mijn bord wegzetten toen ik getik op het raam hoorde. Ik liep snel naar het raam en zag een uil met een brief zitten. Nu nog hopen dat het DE brief is. Ik liet de uil binnen en hij liet de brief los. Ik keek en ja het was DE brief. toen riep ik: "mam mijn brief is er!" ze kwam naar beneden gerend en zei: "gefeliciteerd Severus je bent een tovenaar!"
POV Sirius Black
Plens* ik was nat. Ik opende mijn ogen en het was weer zover. Mijn broertje Rediculus stond met een lege bak naast mijn bed. Er had water in die bak gezeten. Zo word ik bijna elke ochtend wakker gemaakt. Ik stapte uit bed en droogde me af met de handdoek die ik gisteravond al had klaar gelegd. Ik kleed me aan en ging naar beneden. Toen ik bendeden kwam zag ik dat mijn moeder eieren met spek aan het maken was. Ik ging ontbijten en merkte dat mijn moeder best eens kook lessen kon nemen. Na het ontbijt wilde ik terug naar mijn kamer gaan maar toen zag ik op de deurmat een brief liggen. Ik wist dat het niet mocht (ergens ver achter mijn geheugen). Maar ik pakte de brief en rende naar boven. Ik deed mijn kamer op slot en maakte de brief open. en ja hoor het was mijn brief. "IK MAG NAAR ZWEINSTEIN IK MAG NAAR ZWEINSTEIN!" riep ik en ik danste door het hele huis. tot mijn moeder riep: "Sirius Orion Black hou daar nu mee op!" " je hebt huisarrest!" riep mijn vader. Ik ging naar mijn kamer en ging op mijn bed zitten. Lekker boeien die huisarrest maar ik ga naar zweinstein!
POV Peter Pippeling
Ik werd langzaam wakker. Het was weer een normale dag en ik loop gapend de trap af naar beneden. In de keuken staat mijn moeder achter het fornuis. De keuken is mijn moeders favoriete plek in het huis. Ik keek stiekem wat ze aan het maken was. "Yes! pannenkoeken! " riep ik. Mijn moeder lachte en we gingen aan tafel. "Gefeliciteerd met je verjaardag Peter." zei ze. "Je vader moest al vroeg naar zijn werk maar hij is wel extra vroeg klaar voor jou." "Oké mam, lekkere pannenkoeken trouwens." Mijn moeder moest echt meedoen met een kookprogramma dacht ik bij mezelf. Toen hoorde ik de brievenbus klepperen. "ik kijk wel mam." ik liep naar de deur en er lag een brief op de deurmat. "Mam!!! mam!!! ik mag naar Zweinstein!" "Gefeliciteerd Peter" Ik was heel blij ik mag net als mijn ouders naar Zweinstein. "Pak nog maar een extra pannenkoek jongen."
POV Remus Lupin
Mijn bed schommelde heen en weer. wat!!? mijn bed schommelde heen en weer hoe kan dat? Ik deed mijn ogen open en daar zag ik mijn zusje: Juliët. Ze had me wakker lopen schudden. Ik keek op mijn wekker en het was half 7, dat is wel vroeg. Dus ik pak een boek om een uurtje te lezen( of 2 uur). Nadat ik 6 hoofdstukken uit gelezen heb ga ik naar beneden. Ik maak ontbijt klaar. Ik wilde net weer naar boven gaan tot ik een brief door de brievenbus zag vallen. Ik pakte de brief en ik zag dat hij voor mij was. Ik maakte hem open en ik las hem. Mijn vader is een tovenaar en ik dus blijkbaar ook. "Pap! ik mag naar Zweinstein!" roep ik naar boven. "O, oke bel jij Rebecca maar even, misschien kunnen jullie morgen jullie spullen alvast gaan halen." Oké antwoord ik. ik pak de telefoon en bel naar Rebecca. Rebecca Sky is 1 van mijn beste vrienden, ik ken haar nu pas een jaar of 2 maar we doen best veel samen. Rebecca heeft vorige maand haar brief gekregen, haar moeder is een heks. "Hallo? ja hoi met Remus ik heb mijn brief gekregen dus we kunnen misschien morgen onze spullen gaan halen." zeg ik. "Oké tot dan." Zo bijna alles is geregeld. Op naar naar Zweinstein!
POV Rebecca Sky
Ik werd wakker en ik was nog redelijk slaperig. Ik besloot toch maar op te staan en mijn haar te gaan doen. Ik liep naar mijn privé bad kamer en keek in de spiegel. Ik zag een (heel) knap meisje met donker bruin haar en groene ogen. Mijn haar zat door de war en geen beetje ook. Ik kamde mijn haar even snel door en ging het stijlen. toen deed ik nog mijn dagelijkse routine make-up op. Toen ging ik naar beneden om te eten. Maar toen zag ik mijn mobieltje liggen en ik hoorde een aantal appjes binnen komen. De verleiding was te groot en ik pakte mijn mobiel op. na een half uur appjes bekijken (ik had er 12.566 gemist!) ging ik toch maar eten. Toen ik naar het aanrecht liep werd ik er weer aan herinnerd dat ik naar Zweinstein mocht. Precies op dat moment ging de telefoon. Ik liep maar de telefoon en nam op. "Hey, met Rebecca Sky." het was Remus. "gefeliciteerd, morgen kan ik niet denk ik" waarom? hoorde ik Remus door de telefoon zeggen. " Omdat mijn mobieltje dan niet opgeladen is." we lachten en de afspraak was gemaakt.
HALLO MENSEN DIT IS MIJN EERSTE HOOFDSTUK HET IS WEL EEN BEETJE KORT.
MAAR HET BEGIN IS ER IK HEB HEEL VEEL ZIN OM TE GAAN SCHRIJVEN EN VEEL PLEZIER MET LEZEN!!!
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...