1~ nytt hus

4.3K 86 15
                                    

Crystall synspunkt:

"Crystall, kommer du? " roper mamma nedenfra. jeg reiser meg opp fra gulvet og går en siste runde rundt i rommet. det at jeg aldri får se rommet igjen, begynner og synke inn.

"Jada mamma" roper jeg tilbake.

Jeg ser på rommet, det tomme rommet jeg har vokst opp på, hvor jeg alltid kunne gå når jeg ville være alene. Jeg kommer til og savne rommet tenker jeg for meg selv, men ble avbrutt av de teite brødrene mine.  

Jeg har 2 brødre: Alec, som er 18 og Ben, som 19.

"Kom igjen Crystall, nå drar vi!" Roper Ben. jeg sukker irritert, jeg kaster ett siste blikk på rommet før jeg går ned og setter meg i bilen. 

Det er bare meg, Ben og Alec som sitter i bilen. mamma står på kjøkkenet og henter den siste esken.


Bilturen var evig lang, vi har endelig kommet fram, jeg løper nesten ut av bilen og inn i huset for og få det største soverommet. 

"dette rommet skal jeg ha" Roper jeg til de andre som bare har kommet seg til gangen. det ser ikke ut som de bryr seg, de går bare rundt og ser på de andre rommene.

Rommet mitt er kjempe stort, det er walk-in closet, eget lite bad og en vindus krok. jeg går fornøyd rundt og ser meg om. noen av eskene mine har kommet, så jeg begynner og pakke dem ut før jeg går rundt i resten av huset.

Dagen etter

jeg åpner en eske og setter bilder i vinduet og på noen hyller, det er så mange minner som kommer tilbake, de fleste er vonde, plutselig tar jeg opp et bilde, det bilde jeg trodde jeg hadde kasta, det var tatt før pappa dro. jeg legger det tilbake i esken.

"Crystall kan du gå ned på butikken og kjøpe noen greier for meg?" spør mamma. hun står i døren, jeg skvetter litt.

"Hvorfor kan ikke Ben eller Alec gå?" spør jeg. egentlig har jeg bare lyst til og legge med ned i sengen og se på Netflix.

"Fordi de er ikke hjemme, kom igjen nå Crystall!" sier mamma. jeg tar jakken min opp fra gulvet og tar den på meg.

"Ok" svarer jeg. hun smiler takknemlig og går ned igjen, jeg tar på meg skoene mine og går ned. det nærmer seg vinter, det kommer litt snø dalende ned fra himmelen, jeg prøver og forte meg til butikken. vi kjørte forbi den når vi kom, så jeg vet hvor den er.

jeg går inn i butikken og tar en kurv, det er en hel masse mamma skal ha. jeg starter med og gå til godterihyllen, siden det er lørdag, så er det lov. mamma sa at jeg kunne kjøpe litt godteri. jeg fyller en godteri pose med 'litt' godteri, og går videre. 

 Plutselig krasjet jeg inn i en gutt. heldigvis så faller jeg ikke, for han tok meg i mot. kurven min lander på bakken med alle varene oppi.

"faen da, se deg for" sier gutten irritert. jeg stiller meg ovenfor han og tar opp kurven.

"Det var like mye min feil som din feil" nesten roper jeg, han ser overrasket på meg, men jeg ser ukomfortabelt bort. han gir meg bare et skikkelig stygt blikk, så går han. For en drittsekk.

Når jeg kommer hjem sitter mamma og leser avisen på telefonen sin, jeg setter posene på benken. Mamma kommer bort og hjelper meg med og pakke ut.

*ding dong*
"jeg åpner" sier mamma. hun går ut i gangen, mens jeg fortsetter og pakke ut varene, etter noen minutter kommer henne tilbake.

"hvem var det?" spør jeg. jeg kaster de tomme plastposene og setter meg ned ved bordet.
"det var nabo dama, hun spurte om vi ville komme på middag senere" svarer mamma og setter seg ned med avisen.

"hva svarte du?" spør jeg

"jeg svarte ja, den starter klokka 19.30" sier mamma

"må vi være med?" spør jeg. de setter de siste varene inn i skapet, og stapper posene inn i pose skapet. 

"ja" svarer mamma. jeg huffer meg. og går opp til rommet mitt.

--------------

jeg holder på og redigere boken litt nå, fikse opp i skrivefeil osv. Dette kommer til og være en lang prosess, jeg har derfor valgt og gjøre boken privat. jeg kommer derfor til og legge ut kapitler som om det er en ny bok.
Håper dere liker boken<3



a broken girl meets a hard badboyWhere stories live. Discover now