Tjenare finaste! Jag är medveten om att jag är väldigt trög med uppdateringarna på den här boken. Sorry för det, men jag försöker göra mitt bästa :-)
Lite förhastat kapitel kanske, men strunt samma!
TREVLIG LÄSNING!❤️
Två veckor. Jag hade två veckor på mig att finna min frände innan far skulle ordna en acceptans med en kille som jag inte ens kände. Det hade gått mer än ett år utan att jag hittat min frände, hur skulle jag kunna göra det på två veckor? Vilken röra.
Under hela första veckan höll jag verkligen ögonen öppna och spanade in nästan alla killar. Kaylee hade beskrivit känslan som fyllde en när ens frände kom i närheten. Det skulle kännas som man på något sätt drogs mot den personen, och när man rörde i denne skulle det kännas som om elstötar gick genom kroppen.
"Men ibland kan det ta upp till flera veckor innan de där typ elstötarna kommer", förklarade Kaylee när vi satt inträngda i mitt rum i mörkret. Det var mörkt ute, och det ända ljuskällan vi hade var två ljus som jag hade placerat på mitt skrivbord. Kaylee lutade sig bekvämt tillbaka så att hon låg raklång på min säng med händerna bakom huvudet. "Ibland vet man det direkt när man möter personen. Det varierar."
"Har jag ens en minimal chans att möta honom? Tänk om han inte ens finns i Woods nationen? Tänk om han finns på andra sidan jordklotet? Typ i Kina. Hur ska jag ta mig till Kina på två veckor? Borde jag vara orolig för honom? Tänk om han är död redan och det är därför . . . Far nämnde något sånt. Tänk om far har rätt?"
"Jag är säker på att din frände inte är död", skrattade Kaylee och gnuggade sig i ögonen. Det började bli sent. "Och troligen finns han inte heller i Kina. Nadia, du oroar dig för mycket."
"Hm, jag vet det, och det är just det som är problemet." Jag suckade och drog en hand genom mitt ljusa hår. Det var väldigt trassligt, för hela dagen hade vi tillbringat i skogen, på jakt efter en frände till mig. Vid närmare eftertanke fattade jag inte ens vilka oddsen var att vi skulle hitta en frände till mig ute på vift i den ändlösa skogen. "Men tänk om han är jätte ful?" sa jag och fick bilden av en gammal, ovårdad och tandlös snubbe i huvudet.
"Ja, herregud tänk om han är en grisskiftare?"
"Väldigt lustigt."
Vi bröt båda ut i skratt.
"Men seriöst", harklade sig Kaylee någon minuter senare och satte sig upp i sängen med det röda håret tilltrasslat till den grad att det liknade en myrstack. "Du behöver nog inte vara orolig. Om det trots allt slutar med att du inte möter honom kommer din far ordna en schysst frände åt dig."
* * *
Jag hade fått tillåtelse att besöka andra flockar, eftersom min frände troligen inte tillhörde min egen flock. Far hade för min säkerhet utsett en jägarvarg, som kände till skogarna väl och kunde ledsaga mig till de olika flockarna.
YOU ARE READING
Språnget mot friheten
WerewolfAtt vara dotter till Alfan i Segards mäktigaste flock kanske verkade som en dans på rosor för de flesta, men inte för sjuttonåriga Nadia, vars liv var fullt med planer, regler och bestämmelser. Hon hade inte trott att hon någonsin skulle känna sig d...