Multimedya Asya Demirel
İzmir'in kenar semtlerinden birinde kırık dökük, irili ufaklı ahşap evlerin sıralandığı dar ve küçük bir sokakta başlamıştı herşey .
Yağmur yiye yiye tahtaları aşınmış her rüzgâr esişte yıkılıverecekmiş intibaını uyandıran, kırılan camların yerine sararmış gazete kağıtları yapıştırılmış , rengi solgun, yer yer yamalı basma perdeli evlerinde kaldığım bu evde kalalı 17 sene olmuştu .
Ailemi kaybedeli 17 sene bu evde tek başımayım, beni defalarca almak için, yetimhaneden gelen herkesi evden kovmuştum. Benim evim vardı eski dökük olsada o benim evimdi .Burayı çocukluk anılarımı yaşadığım bu yeri bırakamazdım, ama artık bu evde kalamazdım nasıl kalacaktım ki komşuların verdiği yemekle daha ne kadar gidecektim ?
Bu yaşta bunları yaşamak benim isteğimle olmamıştı ki? Kime hesabını soracaktım ailemi kaybetmenin acısı henüz içimde hala yaşarken bitmemişken, nerden çıkmıştı bu kira borcu nasıl ödeyecektim param yoktu ki benim? Okula bile gidecek parayı bulamamışken napıcaktım bu düşünceler içinde göz yaşlarımı tutamıyor , intihar edercesine gözümden yaşlar akıyordu.
İsmimi duymamla ayağı kalkmam bir oldu ;
"Asya kızım nerdesin sen?"
"Efendim Serpil yenge noldu?"
Serpil yenge annemin en yakın arkadaşı, küçüklükten beri beraberlermiş annemin öldüğü günden beri, beni kızı gibi görür evine çağırır ama gitmezdim.
Kendimi ona nasıl yük ederdim ki 4 çocuğu vardı onların karnını zor duyururken ben onlara nasıl yük olabilirdim? Bu düşünceler den sıyrılmaya çalışırken serpil yengenin "Kız gene sen nereye daldın bakayım ?"
Demesiyle ona döndüm hiç hiç biyere noldu serpil yenge bişemi oldu bu ne telaş hayırdır noldu?"Asya duyduklarım doğrumu seni yetimhaneye mi verecekler?"
Kimden duydun bunları Serpil yenge kim söledi;
"Kimden duyacam Birsen'den ortalıkta Asya yı götürecekler deyip duruyor varmı kız öyle bişi?" Birsende duyduysa bunu pes! ben bile daha bugün öğrenmişken, tüm mahalle duymuştu. "Asya kime diyorum ben? ""Doğru serpil yenge yarın gidiyorum kira borcunu ödeyemedim,veysel amcada çık dedi."
"Anladım kızım gel bizde kal diyorum gelmiyorsun nasıl dayanacaksın oraya? "
"O kadarda kötü biyer değildir burdan iyidir ,serpil yenge kaderim buymuş yapıcak bişey yok ,sen sıkma canını ben başımın çaresine bakarım, hem bölelikle okulumu da okuyabilirim"
"Tam kızım sen nasıl istersen ben hep burdayım ,seni hep görmeye gelicem, şimdi gidiyorum kendine iyi bak güzel kızım çorba koydum masaya onuda ısıt iç yarın ben seni görmeye gelirim "
"Tam serpil yenge iyi geceler "
"İyi geceler güzel kızım " masadaki çorbayı ısıtıp tabağa koyup , dünden kalan ekmekle yeyip bi güzel karnımı doyurdum. Çok yorgundum daha fazla dayanamyordu, göz kapaklarım sabah erken kalkmam gerekiyordu ,uykunun kollarına kendimi ölece bıraktım.Merhaba Arkadaşlar ilk kitamım çok heyecanlıyım Noktalama yalnışları yazım hataları olabilir kusura bakmayın Asya'yı bundan sonra neler bekliyor sizce? Volte ve yorumlarınız benim için çok değerli şimdiden teşekkür ederim :)