Hoofdstuk 10

273 25 9
                                    

Maanregen keek verdrietig voor zich uit. Ze had net gehoord dat Rotspels dood was. Rotspels was haar vader. Grindvacht probeerde iets te bedenken zodat ze zich beter zou voelen, maar hij kon niks bedenken. Daarom legde hij zijn staart troostend op haar schouder. "Kom" ,miauwde Grindvacht, "ga maar weer slapen." Maanregen liep naar de kraamkamer en rolde zich weer naast haar kittens op. "Slaap lekker" miauwde Grindvacht zacht. Hij gaapte en liep naar het krijgershol. Daar rolde hij zich op en viel al snel in slaap.

Toen Grindvacht zijn ogen opende was het krijgershol leeg. Grindvacht stond op, gaf zijn vacht een snelle wasbeurt en liep naar buiten. "Grindvacht!", Streepvacht stampte boos op hem af, "Ik dacht dat je op dageraad patrouille zou gaan!" Dat is waar ook! Ik zou op dageraad patrouille gaan... "Ik heb het voor hem gedaan" miauwde Grasvoet en hij ging naast Grindvacht staan. "Goed, dan gaat Grindvacht nu op jachtpatrouille" miauwde Streepvacht en hij wees met zijn staart naar Eikenhart, Silversteen en Vlamstaart. Grindvacht trippelde op ze af. "Ik ga mee in plaats van Grasvoet" miauwde hij. Eikenhart knikte en leidde de patrouille het bos in.

"Ik ruik Windclan!" Riep Vlamstaart hard. Meteen daarna hoorde Grindvacht 3 of 4 katten wegrennen. Silversteen rende achter het geluid aan.  Grindvacht volgde haar. Silversteen sprong handig over een omgevallen boom. Grindvacht sprong ook maar zijn achterpoten kwamen niet hoog genoeg. Hij viel op de grond aan de andere kant van de boom. Vlamstaart sprong over de boom en over Grindvacht. Eikenhart klom op de boom en keek over de rand, waar Grindvacht lag. Grindvacht krabbelde overeind en schudde aarde en blaadjes van zich af. "Gaat het?" Vroeg Eikenhart toen Grindvacht alle aarde had afgeschud. "Ja" mompelde Grindvacht. "Kom we gaan" miauwde Eikenhart en hij rende in dezelfde richting als Vlamstaart en Silversteen. Grindvacht rendde achter hem aan. Opeens botste hij tegen een kat. Het was Eikenhart. Voor hem stond Silversteen. Ze drukte een Windclan krijger tegen de grond. Het was Graantand. "Wat doe je hier?!" Spuugde Silversteen. Graantand probeerde te ontsnappen. "Kom, we brengen hem naar het kamp en laten Mosster beslissen wat er met hem gebeurt" miauwde Eikenhart. Silversteen sprong van Graantand af en Grindvacht, Eikenhart en Vlamstaart stonden om hem heen zodat hij niet weg kon. Daarna liepen ze met hem naar het kamp.

Warrior Cats Bruine Ogen (#4)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu