"Kita banyakkan bersabar yus...kita doakan wan aman dan sentiasa dirahmati allah di sana."tegur bonda menepuk nepuk bahu yusrina yang masih meratapi apa yang berlaku.dalam sekelip mata sahaja orang yang amat disayanginya dikembalikan semula kepada allah.mayat wan masih kagi dalam siasatan polis.hanya bunyi esakkan tangisan memenuhi segenap ruang banglo.
"Yus...ni ha ada surat ni.wan ada pesan dekat mommy suruh mommy bagi dekat yus bila dia selamat sampai dekat sana tapi..allah tak mengizinkan kita,yus ambiklah surat ni.mungkin wan ada kata apa apa dalam surat tu."terang mommy wan sambil menghulurkan sepucuk surat dengan tulisan tulisan yang bewarna hitam.surat tersebut dipeganh erat walaupun daya yanh tinggal sangatlah lemah.
Kain telekung dan sejadah ditarik.telekung disarungkan dan sejadah dibentangkan.setelah habis rukun rukun solat dilaksanakan tanganya segera menadah ke langit.
Ya allah,
aku merafakkan rasa kesyukuran yang tinggi kepadamu kerana masih lagi mengizinkan aku untuk bernafas dan berdoa kepadamu ya allah.Ya allah,
Sesungguhnya hari ini adalah hari yang terperit buatku ya allah.hari dimana rakanku kembali menghadapmu disana ya allah."Ya allah,
Berikanlah aku kekuatan untuk menongkah arus kehidupan yang mendatang ni ya allah.Ya allah
Sesungguhnya sayang mu lebih ikhlas dan lebih banyak dari sayangku ya allah.kau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba mu ya allah.Ya allah
Jika aku diberikan peluang untuk memutarkan balik masa,akan ku sentiasa bersamanya ya allah.tapi apakan daya..masa takkan pernah berhenti menunggu kita.Ya allah,
sampaikan salam kasih dan sayang ku buatnya ya allah.sesungguhnya aku bersyukur kerana diberi peluang bergelar seorang kawan untuknya ya allahTelekung putih yang suci telah dibasahi air mata yusrina.mukanya diraup sambil beristighfar.surat yang diberikan mommy wan dibukanya perlahan lahan.
Author note:
Surat wan ni agak oanjang so akan ada satu chapter untuk surat tu je.sekiantapi maih lagi dalm chapter 13.
YOU ARE READING
Ditipu, Untuk Dicintai✔
Jugendliteratur"Ma,isnt that too cruel? Buat dia jatuh cinta penuh harapan dengan irfan sebab nak buat dia kalah dariapada dapat scholarship tu then senang senang tinggalkan dia?srsly ma?!" Ajek gila mak aku ni suruh aku buat si minah bijak tahap dewa tu jatuh cin...