Aveam de ales. Fie mă lăsam pradă dorinței fie îi arătam lui Helen ce fel de logodnic are. Dar nu puteam face asta dacă îi arătam că încă nu l-am uitat.În timp ce mi-a eliberat mâinile eu m-am prefăcut entuziasmată de revederea noastră neaşteptată dar am căutat cu privirea telefonul. Păcat că îl lăsasem pe măsuța de lângă patul meu. Eram convinsă că dacă lucrurile o să evolueze mai mult eu aş putea să nu mă mai abțin.
Mi-am luat inima în dinți şi l-am împins. Am întâlnit privirea lui confuză cu o urmă de nelămurire. Niciunul nu a spus nimic ci doar ne-am privit preț de câteva secunde. Eu mi-am aranjat fusta iar el şi-a dus mâna în păr cuprins de remuşcare. Am simțit asta în felul în care se simțea stânjenit. El niciodată nu mi-a arătat vreo urmă de vină când mi-a furat toate economiile. Oare chiar se schimbase ? Sau totul era doar un teatru ieftin pentru a nu-i spune nimic lui Helen ?
- Nu ştiu ce s-a întâmplat cu mine... Vocea îi tremura la fel şi mâinile. A înghițit în sec cautându-şi parcă cuvintele. Propun să uităm că s-a întâmplat asta.
Am deschis gura să-i spun ceva dar plecase mai repede decât venise aici lăsându-mă mai nedumerită ca niciodată. Am oftat prelung neştiind ce să fac. Era un hoț, un prefăcut, un arivist... Şi totuşi, era oare posibil să se fi schimbat ?
Ziua a trecut rapid. Nu am mai dat ochii cu Harry decât la cină. Helen se întorsese şi pregătise o masa copioasă. Doar ea e cea mai bună la toate. A terminat Facultatea de Drept cu cele mai mari note, este un avocat respectat şi în plus e cea mai bună în tot ce face. Ținându-l de mână pe Harry care întorcea furculița în paste, chiar părea împlinită. Şi pot să spun că am simțit un nod în stomac. Din cauză că-i vedeam aşa fericiți sau că ştiam ce se ascunde în spatele perfecțiunii lui Harry ? Am zâmbit strâmb gândindu-mă ca reuşise să o facă să-i cadă la picioare. Încă rămăneau multe întrebări în aer. Cum reuşise Harry, un amărât de şarlatan să i se bage pe sub piele familiei ei,care ştiam că era una sofisticată. Cum făcuse să pară că are o slujbă onorabilă când de fapt el se ocupă cu cursele de maşini ? Am privit scârbită cât de atent se purta cu ea. Cum îi mângâia mâna în timp îi zâmbea calm.
- Sunt bune ? Întrebarea lui Helen m-a scos ca din transă. Nu am ințeles-o dar am clătinat din cap afirmativ, zâmbindu-i.
- Ce s-a întâmplat, Hannah ? A spus totul pe tonul ei glumeț şi jucăuş. Aha, deci te gândeai la un băiat... Râsetul ei încălzea camera. Harry a devenit palid imediat la față. Dar acum nu mai era vorba despre el. Gândul îmi zburase la tipul misterios care mă condusese la casa ei. Cum l-o fi chemând ?
- Ce băiat, Helen ? Acem treburi mai importante... să pornim în căutarea rochiei de mireasă perfecte ! Am înălțat mâinile în aer mimând că-i iau măsurile. Helen a început sa râdă dar Harry s-a adâncit şi mai mult în tulburarea sa. Ochii i s-au aprins devenind un verde încețoşat, fața i s-a crispat iar toată viața a părut că-l părăseşte. Toată faza asta a durat mai puțin de cinci secunde după care a devenit acelaşi plictisit dintotdeauna.
După încă vreo jumătate de oră chinuitoare, Harry s-a prefăcut obosit şi s-a retras în camera lor.
- Probabil că eşti obosită, mi-a spus grăbita Helen. Du-te să te culci. Eram abandonată de prietena mea cea mai bună pentru un nemernic. Nu i-am spus nimic ci doar am ridicat colțurile buzelor mimând un surâs.
Am făcut un duş revigorant după care m-am pus pe pat. Am încercat să mă familiarizez cu noua mea cameră care mirosea a lavandă. Un miros care mi-a adus aminte de copilărie. Casa bunicilor, plăcintele bunicii, pipa bunicului... Dar ce amintiri dureroase pentru mine. Am oftat zgomotos întorcându-mă pe cealaltă parte.
Am încercat să-mi ocup mintea cu altceva. Da, bărbatul misterios... ochii ăia de un albastru nelămurit şi confuz, părul ăla negru ca visele mele cele mai întunecate...
***
Da, dimineță. O dimineața care mă găseşte cu o stare de amețeală. Ies din cameră frecându-mă la ochii şi mă îndrept spre baie. Mă lovesc însă de cineva.
- Scuze... Mă grăbesc să spun imediat şi-mi ridic ochii. Ah, tu erai, observ somnoroasă. Ceea ce mi-a făcut ca ochii să-mi iasă din orbite a fost abdomenul lui Harry. Am întors repede privirea şi l-am observat muşcându-şi buzele. M-am uitat rapid la mine şi am observat că halatul mi se desfăcuse dezvăluind mai mult decât aş fi vrut. M-am repezit să îl închid aruncându-i o privire plictisită.
- Când erai iubită mea nu erai aşa... S-a oprit măsurându-mă din cap până în picioare.
- Aşa cum... nu total şi complet obsedată de tine ? Am întrebat ridicându-mi sprâncenele. Îmi provoacă greață cu toate declarațiile astea. Încă nu înțelege că se căsătoreşte cu prietena mea ?
- Aşa... provocatoare... M-am rezemat de măsuța mică din hol şi am început să râd haotic. Încă nu înțelgeam de ce râdeam dar nu aveam o replică potrivită aşa că râsul era singura mea reacție. Nici nu a clipit. A continuat să mă privească confuz. Probabil se aştepta să-i amintesc de zgomotele de aseară. Nu o să-i cad eu aşa uşor în capacană. M-am oprit din râs şi l-am privit aşa cum o făceam în urmă cu cinci ani. Prosteşte şi copilăresc.
Şi-a apropiat capul încet de al meu şi am crezut că o să leşin când i-am simțit parfumul imprimat în memoria mea. Am crezut că o să mă sărute dar doar a stat aşa, pur şi simplu, privindu-mă în ochi.
- Mă mai iubeşti ? Ochii lui mă priveau cu pasiune şi o urmă de dorință incapabilă de nesesizat.
- Ce se întâmplă aici ? Ne-am întors automat capetele şi am observat-o pe Helen privindu-ne confuză.
CITEȘTI
Fosta iubită
Aktuelle LiteraturHarry urmează să se căsătorească cu Helen, singura fiică a unui milionar, dar planurile sale se năruie atunci când o revede pe Hannah, fosta sa iubită. Vechi secrete din trecut reapar odată ce Harry află că Hannah va fi... domnişoara de onoare la...