Di sekolah...
"Weyh...korang tengok tak berita semalam?"tanya qistina..
"hah...aku tengok!! gila wey..muka mahkluk tu eeee...menggerikan dowhh.."cerita natasya.
."Tu laa...hodoh kowt muka diaa"kata sarah.."Korang tak rasa ka yang maklul tu sebenarnya zombi?"tanya nadhira
"A'ha la kann..aku rasa benda tu zombi.."kata qistina.
"eee...seram dowhh!!!"kata sarah sambil menutup muka.
"ARRGGHHH!!!!"jerit seseorang..
"ZOMBI!!!!"jerit lagi sorang murid"weyhh...!!!lari weyhh!!!"jerit qistina..
semua murid terus berlari ke tingkat atas untuk menyelamatkan diri.Ada lagi yang sempat mengemas barang.ada yang bersembunyi di bawah meja..
"KORANG..lari ke tingkat atas cepat!!"jerit qistina dan natasya sekuat mungkin yang selaku memegang jawatan ketua pengawas dan penolong ketua pengawas..Semua murid berlari secepat mungkin untuk menaiki tangga."Korang..tutup pintu tu cepat!"arah qistina kepada gengnya."Tunggu!!!"jerit para guru.."Hah..cepat masuk cikgu..cepat!!"
"Sarah..kamu dengan nadhira pergi tutup pintu lagi satuu..cepat tau?!"arah cikgu hisham."Baik cikgu.."kata mereka dan berlalu pergi..
"Qistina,Natasya"panggil cikgu ayu
"Ya cikgu"kata mereka serentak.
"kamu berdua tolong kira ada berapa orang murid dan guru termaksud kami berdua ya?"lembut cikgu ayu berkata.
"Baik cikgu"kata mereka serentak."Apa kita nak buat sekarang ni?"tanya cikgu ayu kepada cikgu hisham..
"hah!apa kata kita rilek2 dulu cikgu..sambil minum kopi ke?apa ke?"celah qistina yang mendengar perbualan mereka.
"Ish kamu ni qistina..sempat lagi bergurau tak kena tempat!"marah cikgu hisham.
"Bosan la cikgu..lagipon keadaan ni nampak serius sangat.."kata qistina sambil tersengih."Dah pergi duduk sana sebelum cikgu ketuk kepala kamu..hah tak pon cikgu campak kamu dekat luar bagi kamu kena gigit dengan zombi tu"kata cikgu hisham..
"hehehe..ye laa"kata qistina dan pergi duduk bersama gengnya.Akhirnya mereka membuat keputusan untuk menyusun semua kerusi dan meja dalam satu kumpulan..satu kumpulan mesti mempunyai 9 orang ahli.tetapi malang bagi kumpulan qistina..hanya kumpulan qistina saja yang tidak mempunyai cukup orang..mereka terpaksa duduk dalam 4 ahli kumpulan saja.
-----------------------------------------------------
sorry hambar and tak menarik..
kakak author yang buat
YOU ARE READING
cyclone
Pertualangankisah peperangan di antara zombie Dan manusia.Kalau nak tahu apa yang terjadi jangan lupa untuk baca.