Part 1

16 2 0
                                    

Di Sekolah

"Holla" Irene brjalan msuk ke klasnya.

"Hah!! Sudah! Dia dh dtg!" Jungkook berbisik pada kawan²nya.

"Hah kau knape?? Nk kne ngan aku ke??" Irene mnghentakkan tgnnya diatas meja smbil mnunding jari ke arah Jungkook. Jungkook hnya mnunduk.

"Kau ni pehal nk marah² ni... Lek arh" Yeri mnegurnya juga merupakan kwan baiknya.

"Haah kau ni. Emo semacam je" Joy menyokong Yeri.

"Korang tngok la biskut ni... Memang cari pasal btul... Kau tnggu rehat nnti"

Jungkook menelan air liur. Pelajar² lain x mampu melawan mereka kerana mereka ni queenka skolah yg trkenal.

"Tulah kau... Cari pasal lgi dgn irene tuh... Kau bkn x thu dia tu ketua queenka sekolah" Lisa memarahi Jungkook.

"Aku bknnya sengaja pun" Kookie membela dirinya.

Kemudian Cikgu Kim msuk ke kelas diikuti seorang murid becermin mata bulat.(😆)

"Selamat pagi murid²... Harini kita ade murid baru... Sila prkenalkn diri".

"Annyeong naneun Taehyung imnida... Sila beri tunjuk ajar" Taehyung tunduk hormat.

"Okey... Taehyung duduk sebelah Irene... Irene jgn pulak buli Taehyung ni" Ckgu Kim menunjukkan tempatnya.

"Heh... Mangsa baru" Irene smirk. Pelajar² lain tidak mmpu berkata apa².

"Hai...Nama awk ape?" Taehyung cuba menegurnya.

"Hei nerd!! Tak payah la nk kenal² dengan aku. Nanti kau kenal la aku ni sape" Irene smirk skali lagi.

'Huh ingat aku tak kenal kau.. Ni semua sbb ayah kau yg suruh thu' gumam Taehyung.

"Okey jom kita sambung belajar" Cikgu Kim mematikan lamunan Taehyung.

Skip~~

Waktu Rehat

Taehyung keluar rehat sesorang... Sedang dia makan Jungkook menghampirinya.

"Hai nama aku Jungkook... Pnggil aku Kookie je" Jungkook memperkenalkan diri kpada Taehyung.

"Nama aku plk Lalisa... You can call me Lisa" Lisa memperkenalkan diri.

"Ouh hai" Taehyung mnyambut prkenalan mereka.

"Lisa la la ni pun nyibuk je" Jungkook memarahi Lisa.. Taehyung tersenyum..

"Eh² biskut hangus ni.. Aku lipat kang" Lisa membuat gaya mahu meluku Jungkook.

"Yah!!" Jungkook mengelak.

"Sudah-sudah la tu... Kan kite tngah makan ni" Tae meredakan pergaduhan..

"Hehe... Kitaorang memang camni dri dulu lgi" Jungkook menganggukkan kepalanya..

"Korang memang kawan rapat ke?? " tanya Taehyung.

"Ye" jwb Jungkook dan Lisa serentak. Taehyung diam.

"Emm.. Kau asal sekolah mane dulu??" tanya Jungkook setelah Taehyung menyudahi makanannya.

"Aku dulu asal Daegu Highschool" jwb Taehyung smbil membetulkan cermin mata bulatnya (omo 😄).

"Berani pulak kau tegur Irene tu tdi kan?" Lisa menyoal Taehyung. Terus Taehyung memandang Lisa.

"Kenapa pulak dengan dia??" Taehyung berpura-pura menyoal walaupun dia sudah tahu ceritanya.

"Kau tak tahu ke dia tu ketua queenka Red Velvet sekolah ni. Semua orang takut takut dekat dia" Jungkook mengangguk-anggukkan kepalanya. Taehyung pura-pura memahami.

'Dh teruk sangat budak Irene ni' bisik Taehyung.

"Ape kau cakap?? Tak dengar la" Jungkook seperti trdengar sesuatu.

"Ahh takde pape" Taehyung trsenyum.

"Kau kne ingat dia tu bahaya... Kau kna hati-hati dengan dia... Klau x hbisla kau truk kene" Jungkook cuba mengingatkan rakan brunya itu.

"Oh okey². Jom balik kelas. Waktu rehat nk habis dah ni. Jpgi cikgu marah" Tae mengajak rakan-rakannya.

"Okey jom" serentak Jungkook dan Lisa.

Di Taman Sekolah

"Eh, apa aku nak buat dekat bdk nerd tu ehh?? Macam seronok je nak buli dia" Irene menyoal kpada rakannya.

"Nak tak kau sruh dia buat kerja kau. Kau bagi la yg truk sikit" Yeri menyokong kawannya.

"Hmm Bagus jgk eh rancangan kau. Kau tnggulah nerd aku krjakan kau teruk² nanti" Irene trsenyum memikirkan rancangan jahatnya yg mahu mngenakan Taehyung..

Nerd And Queenka (Ongoing)Where stories live. Discover now