03

76 7 2
                                    

Comel ke aku ni? Dia nampak macam dah biasa panggil gadis 'comel'.

"Ah maaf!semua tu gurauan je"Kata Hoseok lalu melambai tangannya macam makcik gossip.

WHAT.

Buat penat je aku ulang ayat yang kau kata tadi.

"Awak tak perlu pakai kimono untuk kelihatan comel!"Katanya. Aku hanya terkejut. Kata gurau.Sekarang?

"Maksud saya sekarang pun awak nampak comel!"Aku hanya memandang wajah Hoseok seperti kabut untuk memuji diri aku yang tak sempurna mana.

"Haih.. Saya tak pandai nak cakap hal macam ni"

Aku dengar dia mengeluh kecil.Mustahil kalau lelaki sekacak Hoseok tak tahu untuk bercakap tentang perkara ni duh.

"Saya cuma gelabah sangat.Because.. Saya tak pernah ajak gadis keluar sebelum ni"

WHAT.

MUSTAHIL.

"Saya ingatkan awak ni famous di kalangan gadis."

Ujar ku. Biar betul mamat ni citer.Haih baru first time dengar.

-
Aku memang tak tau apa-apa pun tentang cinta,tapi

"Sejuklah"Kataku lalu merapatkan tapak tangan aku. Sejuk weh. Aku fikir Korea lagi sejuk.

Patutnya aku bawa Jaket..

Tiba-tiba Hoseok sarung dia punya jacket kat bahu aku.Inilah saat jantung aku bekerja.

"Pakai ni"Kata Hoseok lalu senyum pada ku. Astaga, senyuman itu amat menawan.

PLS HOSEOK JANGAN BUNUH SAYA MENGGUNAKAM SENYUMAN AWAK TU

"tapi awak.."

Kata ku terputus bila Hoseok potong.Aku pun risau juga dengan Hoseok. Sanggup dia bagi jacket ni kat aku. Saya terharu amat deh

"Oh, saya tak ada apa-apa! Saya sebenarnya tahan se-"

Hoseok terus bersin. Nasib dia mengelak dari aku. Kalau tak, haih entah apa jadi.

"Ha tengoklah tu!"Kata aku lalu memberi jaket itu pada Hoseok. Degil betul lelaki ni. Haih.

"Takpe. Takpe. Saya tak nak awak kesejukan"

TERHARUNYA

Ayat dia yang suci itu memang takkan keluar dari telinga kiri aku.Baiknya dia ni.

-

"Jumpa lagi ya?"

Hoseok melambai aku dan terus pergi dari situ.

Aku rasa...

Aku gembira bila bersama dia!

-

"Dia tu gelabah sikit!"

"Tapi comel sangat!"

"Lagipun dia baik betul!"

"Sekarang aku dah tahu betapa baiknya dia!"

Kataku yang tak habis mengumpat pasal Hoseok.

^inilah orang angau

"Apa awak cakap?"Kata Yuri yang sedikit terkejut.Apehal dia ni?

"Kei, awak ni kan cik muda restaurant mewah ni!"Kata Yura.

"Lelaki yang mendekati awak semuanya nakkan duit awak je!"Kata Hyeri.

"Dia kata saya ni comel!"

Kata ku yang cuba untuk mempertahankan Hoseok dari kawan aku yang mulut macam bawang ni.

"Dahtu? Takde maknanya semua tu! Cermin lah diri sikit!"Tegur Yura lagi. Haih Kesian Hoseok.

"Tengok ni!"

Aku tunjuk jaket Hoseok yng berwarna coklat itu depan mata diorang tu!

"Ini jaketkan? Ini jenama mahal gila tau? Terhad untuk 10 pelanggan pertama je tau!"

Kata aku yang masih lagi tak nak mengalah. Weh penat lah weh nak bertekak pasal Hoseok ni!

"Dia nampak macam pelajar kolej, tapi macam mana dia mampu beli pakaian semahal ni?"Soal Hyeri lalu merampas jaket Hoseok dari tangan aku dan menunjukkan lagi jenama mahal itu.

"Ada sesuatu tak kena kat sini"Kata Yuri sambil memandang aku dengan pandangan tajam.

KORANG NI APEHAL HA

nak je aku jerit cam tu.

"Macam mana awak tahu ini bukan penipuan?"Soal Yura lalu duduk disebelah aku.

"Awak boleh ke cakap dengan yakin ke yang dia cintakan awak?" Kata Yuri.

Korang.

Terhina sangat ke aku?

Bila aku SUKA Hoseok?


at Japan > HoseokWhere stories live. Discover now