Untitled part

3 1 0
                                    

En vanlig morgon, regnet öste ner, en tjej cyklade så fort hon kunde till skolan. Helt kläd i svart, en svart hoddie under den svarta hoddien en svart långärmad tröja, ett par svarta jeans och ett par svarta boots. Esme cyklade in på skolgården, som vanligt hade hon en stjänsla som om nån förföljde henne, vilket hon som vanligt ignorerade. Hon kände ofta såna saker, hörde saker, såg även saker. Men det var nu normalt för henne. Hon ställde cykeln, låste den och sprang in. Hon tog av sig sina boots och gick in i klassrummet. Alla ögon hamnade på henne, inte så konstigt, hennes svarta ögonskuga och mascara hade väl antagligen smetats ut i regnet. Hon satte sig längst bak i klassrummet, vid fönstret. Läraren pratade på om 1700-talet. Det kunde hon redan allt om.  Alt från Eva Ekeblad till Anders Celsius. Hon tittade ut genom fönstret på regnet. Alex, killen som sitter brevis henne stöta till henne på axeln " Ska du inte fokusera?" fråga han " ska du inte ta och hålla truten?" svara hon lite halvt mumlande. Han suckade bara och försatte lyssna. Då såg Esme nåt, en kille, han hade en svart hoodie som stänkte hans ansikte, men hon kunde se ett flin på hans läppar. Det här var inget hon "såg" han stod där, och flinade.... åt henne? Hon tittade iväg en stund, korsade fingrarna. Titta igen, han var kvar,  han vände sig om och gick. 

Efter skolan gick hon ditt hon sett killen, hon hittade inga spår efter honom, hon letade en stund, men hitta inget. Men en suck tog hon fram sin mobil, satte i lurarna och satte på musik på så hög musik det gick. Sedan gick hon till sin cykel och cykla hem. Hella tiden restan av dan kunde hon tycka sig se killen i hoodin igen, det kunde vara i bara en sekund men hon var nästan hundra. Nästa dag lyckades hon ta sig till skolan i tid, hon såg ett gäng tjejs prata, hon kunde inte rå för men att lyssna " Den nya killen menar du?" sa den ena " ja... han är väldigt läskig" svara den andra " Har hört att han alltid har på sig den där hoodien och aldrig vissår ögonen". Aldrig visar ögonen? Hoodien? En ny kille? . Snart kommer läraren in med ingen mindre en killen med horden från igår. " Okej, det här är Tate. Jag tänker att vi kan passa på att byta platser. Så Miranda, Liam, Anders, Lina, Minna och Esmeralda ni kan ha era vanliga platser. Tate, eftersom du är ny kan du få välja vart du vill sitta" Han  gick fram till platsen där Esme satt. >fan<  tänkte hon och suckade. Läraren delade in resten och alla satte sig, som tur för Esme fick hon forfarande sitta brevid fönstret.... men inte lika tur, det här var killen. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 10, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Utanför mina dagdrömmarWhere stories live. Discover now