Love is not easy - kap.13

916 20 0
                                    

Detta har hänt:
Jag tittar på bilden igen och jag ser Ogge's stora, underbara leende och jag känner en tår rinna nedför min kind.
- Naaaw, du gillar verkligen den där Ogge, säger Beatrice och kramar mig bakifrån.

***************

Efter maten ställer vi in i diskmaskinen och vi går upp på mitt rum.

Jag tittar på bilden igen
Jag kommer säkert aldrig mer få träffa honom, inte på det sättet i alla fall, mumlar jag
- Kom! Ropar Beatrice

Jag följer efter henne, vi ska såklart in i musikrummet. Jag kom på en sak. Jag slänger mig i soffan på mage. Jag hör att hon börjar spela gitarr och sjunger lite.
- I always knew this day would come, we where standing one by one. With the future in our hands naanna, sjunger hon sen slutar hon och tar upp ett block och skriver ner det. Jag sticker upp mitt huvud som var gömt bland massa kuddar.
- Det var ju bra! Säger jag och hon börjar spela igen.
Några timmar efter
- Punkt, sådär! säger Beatrice.
Vi hade skrivit en hel låt och jag tycker den var riktigt bra. Den heter "I will always rember you". Vi satt och sjöng igenom låten en gång till. Min mobil plingade till flera gånger. När låten var slut plingade den igen.
- Men vafaan, jag bara tror att det är någon som vill dig något! Sa Beatrice och gick iväg och hämtade min mobil medan jag skrattade.

När hon kommer tillbaka är hon helt tyst, jag tog mobilen och läser. Det är några i klassen som skrivit och några andra kompisar. Sedan är det ett sms från en nummer jag inte känner igen och såhär står det
" Möt mig vid bussen kl.16.00, vi måste reda ut detta ❤️"
Jag kollade på Beatrice och hon kollade på mig.

***************
Detta kapitlet vart inte så långt men hade hjärnsläpp på idéer. Hoppas nästa kapitel blir längre.
Förresten ca 331 reads, omg . Älskar er så mycket! 😘❤️

Nattmackor// Kajsa (som har matte just nu 😎)

Love is not easy - The Fooo novellWo Geschichten leben. Entdecke jetzt