- Alla! Hallå? Mackan, fan vad omoget... men lägg av! Hallå? skriker Carro.
Matsalen tystnar och alla spetsar öronen.
- Alla hänger väl hemma hos mig på lördag? Jag ska ha fest!
Jublet sprider sig snabbt och är öronbedövande i hela matsalen. Mattanterna visar en lugnande handrörelse som visar att allihopa ska sänka volymen, men de möts bara förvånade och lite skrämda av ett ännu högre jubel.
Jag försöker diskret att hålla för öronen. Det var väl inget speciellt med att Carro skulle ha fest igen? Hon hade ju för fan en förra veckan, och veckan före den. Var det verkligen kul att supa sig så full att man fick en sådan baksmälla dagen efter att man bara ville dö? Nej, det tyckte i alla fall inte jag. Att spy var heller inte min grej, och det räknade jag med att man gjorde.
Jag gick på en av hennes fester en gång, med min vän Felix, men den blev så spårad att ingen visste vad de gjorde. Jag kunde erkänna att jag hade rejält kul, men det var nog bara för att jag var så full. Polisen blev inblandad när en massa dyra vasar krossades i Carros gigantiska hus. Men hon verkade inte bry sig. Jag har hört att hon inte haft en så bra uppväxt precis. Något om att hennes pappa och mamma skilde sig när hon var väldigt liten. Pappan tror jag hette Krille, och han blev tydligen kriminell för ett par år sedan. Hennes mamma vet jag ingenting om.
- Fan va nice! Skriker Nikke.
Jag himlar med ögonen och tar bort mina händer från mina öron. Han ska alltid vara så högljudd med hur jävla cool han är.
- Frida! Vafan, kom då! hör jag min bästa vän Jessica ropa någonstans ifrån.
- Va?
- Här!
Jag ser henne stå vid en krukväxt borta i hörnet av utgången. Hon ser jättegenerad ut.
- Vad har hänt med dig? säger jag retsamt och fnittrar.
- Käften! säger Jessica och tittar sig försiktigt omkring en stund. Jag såg honom!
- Vem? säger jag dumt, även fast jag vet vem hon snackar om.
- Men är du dum i huvudet eller? Oscar såklart! Fan vad han är snygg!
Jag suckar. Jessica hade haft en enormt stor crush på Oscar i vår skola ett tag nu, och det var minst lika irriterande som när hon påstod sig älska någon kille i gymnasiet förra året. Jag tror att han hette Lucas. Han var lång, blond och söt. Men det var inget speciellt med honom, enligt mig. Oscar såg precis likadan ut, och jag behöll min åsikt.
- Jaha, vart såg du honom då? säger jag för att hon inte ska märka hur ointresserad jag är. Det gör hon såklart ändå, men det visste jag ju att hon skulle göra, hon är ju ändå min bästa vän.
- Han gick hem! Han såg lite snuvig ut, jag tror att han höll på att bli sjuk. Åh, jag skulle såå gärna ta hand om honom, säger Jessica.
Jag ler för mig själv. Jessi kunde vara riktigt lustig ibland. Förlåt att jag använder det ordet, men det är precis vad hon kan vara. Inte rolig, kul eller konstig. Lustig.
Sådär! Det var första kapitlet på min första novell, som jag antar att det är, haha. Jag är iallafall en 13årig tjej som tyckte att det verkade kul att skriva lite.
Jag har inte riktigt lärt mig hur man gör här på wattpad, haha vad töntigt dedär lät, men aja. Jag kan inte alla "funktioner" (typ, haha!) och jag vet inte om jag kommer att ha tid med dethär, men vi får se :)
Kommentera gärna vad du tyckte! :)