Love is not easy - kap.14

907 20 0
                                    

Detta har hänt:
" Möt mig vid bussen kl.16.00, vi måste reda ut detta ❤️"
Jag kollade på Beatrice och hon kollade på mig.
***************
Veckan gick som vanligt, eller kanske inte vi hade fyra prov på en vecka. Det var The week from hell, våra betyg skulle sättas och efter sms:et jag fick i söndags har veckan gått ännu trögare. Jag skulle ju möta denna person vid bussen 16.00 men då hade jag lucia, både jag, Tilde och Beatrice var med.

Tillslut kom fredagen och det var lucia. Vi gick i skolan på morgonen det gick jättebra. Efter det gick vi på ålderdomshemmet. Sedan åkte vi iväg till kyrkan.
På bussen.
- Så hur gick det med den där killen du skulle träffa idag? Frågar Beatrice
Jag är bara tyst, jag hade nästan glömt allt detdär och nu tog hon upp det igen.
- nej men Wilma, bara så du vet kommer vi stötta dig igenom allt som händer, vi är dina bästa vänner och kommer alltid ställa upp för dig! Säger Tilde. Tydligen visste hon också.
Sedan kramade vi om varnndra. Då stannade bussen och vi var framme vid kyrkan. Det blev ännu mer och göra och tillslut glömde jag bort det där ingen.

Nu började luciatåget, vi körde några låtar och nu kom vi till "nu tändas tusen juleljus" jag skulle sjunga solo i en vers. Jag hade fasnat med blicken mitt på utgången rakt fram. Jag hör att första versen snart är slut, precis då öppnas dörren och en person kommer in och han tittar upp mot scenen och kag såg ett väldigt bekant ansikte men kunde inte redogöra vem det var.

Jag fick panik, men jag kunde inte misslyckass. När jag hade sjungit klart min vers mimade jag bara till låten. Jag sökte med blicken över rummet efter killen som gått in genom dörren. Han hade satt sig på en bänk, plötsligt tittar han åt sidan och jag ser vem det är. Ogge. Paniken stiger ännu mer. Men jag är tvungen att ignorera den och sjunga. Det gick faktiskt bra och jag sjöng med hela programmet ut.

När det var slut gick jag ner för trappen ner till utgången och försöker hitta Ogge. Jag tittar hit och dit, sedan vänder jag mig om och ser Ogge står där med det största leendet på läpparna. Jag kastar mig i hans famn och vi skrattar.
- Du försökte va lite mystisk i söndags va?! säger jag
Han bara tittar bort lite och brister sen ut i skratt. Vi kramar varandra ingen och jag ger honom en puss på kinden
- Jag måste hämta mina saker! Säger jag
Då tar Ogge min hand och går mot trappan
- Vad väntar du på? Säger han
Jag fortsätter gå och låstas som igenting fast jag inte har kommit tillbaka i riktiga världen ännu. Vi går upp i trappen och till bänkarna bakom orgeln där mina saker var. Det jag glömde bort var att Tilde och Beatrice också var där.

***************
Hoppas ni gillar detta kapitel :)). Vi har svenska och min kompis kommer bli överlycklig!

Nattmackor// Kajsa

Love is not easy - The Fooo novellWhere stories live. Discover now