Love is not easy - kap.15

950 20 0
                                    

Detta har hänt:
- Vad väntar du på? Säger han
Vi går upp i trappen och till bänkarna bakom orgeln där mina saker var. Det jag glömde bort var att Tilde och Beatrice också var där.

***************
Jag hör någon flåmta till.
- Omg, är du Oscar Molnader i The Fooo? Säger Tilde med en darrig röst
- Ja. Svarar Ogge och jag känner att han trycker sig närmare mig och tar armarna runt min midja.
- Ehh, är ni till..sammans? Säger Tilde
- Men Tilde titta jag ser din mormor där borta hon vill nog träffa dig! Säger Beatrice och Tilde går iväg.
- Tack! Säger Ogge och gör en slängkyss mot Beatrice. Jag skrattar och vi plockar ihop mina grejer. Jag tar min mobil och messar mamma.
- Vi går hem istället! Säger jag, Ogge ler mot mig och vi ger oss iväg hand i hand.

Det blir tyst, pinsamt tyst. Vi kommer fram till en damm, det är en bänk där och vi sätter oss där
- Så.. Säger jag
- Emh.. Jo, jag har typ känslor för dig.. Säger Ogge
- jo, em jag med, säger jag

~ Ogge's perspektiv ~
Nu har jag sagt det, hur ska hon reagera?.
- Jo ,em jag med säger hon.

Jag ser att hon får tårar i ögon. Jag böjer mig fram och kramar henne. Nu känner jag att hennes tårar rinner nedanför min rygg. Jag kryper ännu närmare henne, hon vänder ansiktet mot mig och jag torkar hennes tårar med tummarna.
- Vi borde gå, säger jag. Jag tar hennes hand och vi går hemåt.

~ Wilma's perspektiv ~
När vi kommer hem ligger det en lapp på köksbordet som mamma hade skrivit.
" Hej, jag är hos Erika. Kommer nog hem ganska sent ;)// Älskar dig! <3"
Det var skönt, det skulle vara så pinsamt om mamma hade sett mig med en kille som inte är Ossie.
- Jag är trött , kom! säger jag.
Vi går upp på mitt rum. Jag slänger mig på sägen och drar av mig byxorna och min tröja. Jag sätter mig upp. Det känns inte konstigt alls att Ogge ser mig bara i underkläderna. Han drar av sig sin hoodie och sedan drog han den över mitt huvud. Den var så mysig, varm och den luktade Ogge. Jag log och tittade ner i sägen.
Jag tittade upp igen och där stog Ogge och log också.
Jag la mig under täcket och han kropp ner bakom mig?. Jag kände hans varma kropp mot min.
- Så vi är ihop eller? Säger Ogge och skrattar lite halft. Jag vänder mig om och kysser honom.
- Jag tar det som ett ja! Säger Ogge och ler hur stort som helst. Sedan kryper han närmare mig och ger mig en puss sedan somnar jag.

***************
Publicerar ett till kapitel eftersom jag är på så bra humör, killarnas jullåt kommer ut imorgon och då är det lucia också :D!.

Nattmackor// Kajsa

Love is not easy - The Fooo novellWhere stories live. Discover now