Inte han...

245 10 2
                                    

Maddes perspektiv*

Det var en vanlig o trist onsdag. Jag satt i skolan o väntade på att klockan skulle ringa in. Jag hade på mig en grön lång armad tröja o jeans med hål i. Mitt hår var uppsatt i en hög hästsvans. " Hej Madde" hör jag Simon säga. Simon är min bästa vän. Jag är den enda tjejen i klassen, vi är bara 13 st. "Hej Simon" svarade jag o log. Han är den enda som vet vad som hände med mig, varför jag flyttade till Danmark. Alltså den riktiga anledningen. Jag vill helst inte prata om det...
"Har du hört att det kommer 2 nya killa i klassen" frågar han. "Det har jag inte, men varför kommer det bara killar till vår klass. A girl needs girls" sa jag bara.

Han skulle precis säga något då dörren till vårt klassrum öppnades o in kom vår lärare Tommy med två killar bakom sig. "Godmorgon allihopa" sa Tommy. "Idag har vi två nya killar i klassen, Marcus o Martinus Gunnarsen". Paniken spred sig i kroppen när jag hörde det namnet: Marcus Gunnarsen. Simon tittar tröstande på mig. "Vad gör han här" viskar jag i panik till honom. Han rykte bara på axlarna.

"Marcus du kan sätta dig bredvid Madde o Martinus kan sätta sig bredvid Simon" sa Tommy. Paniken växte inne i mig. Okej jag behöver nog förklara för mig varför jag är så rädd för Marcus Gunnarsen.

När jag var 7 år o gick i första klass, bodde jag i Norge, eller rättare sagt i Trofors. Min pappas jobb behövde någon där o eftersom han är dansk så tyckte dem att det passade bra att han åkte till Norge. Så jag hamnade i samma klass som M&M, vilket jag gillade till att börja med. Först så trodde jag inte det var något, det var bara några onda blickar. Men efter en månad började Marcus  slå mig o kalla mig för dumma saker. Mitt smeknamn var den tjocka drama drottningen. En dag rev han mig med en kniv, rakt på kinden. Jag har fortfarande ett ärr där. Efter det orkade jag inte mer. Jag berättade för mina föräldrar o vi flyttade så til Danmark.

****
Första kapitlet ute nu, hoppas ni gillade det

Du är bara en jävla fet drama queen- MGWhere stories live. Discover now